Food Cabinet aan de slag voor Beter Leven keurmerk

07-02-2020 (15:45) - Bureaus

De Dierenbescherming kiest Food Cabinet voor nieuwe Beter Leven campagne. Food Cabinet heeft een campagnestrategie ontwikkeld om het keurmerk ook buiten de Beter Leven week om, jaarrond op verschillende momenten (winter, pasen, zomer) top-of-mind te maken.
 
Food Cabinet gelooft dat kiezen voor dierenwelzijn een bewuste keuze is en herinnert consumenten daaraan op het moment dat zij met de boodschappen bezig zijn. De campagnevideo’s zijn vanaf 7 februari als advertenties te zien op youtube en NPO start.
 

Kiezen voor dierenwelzijn

Het doel van de campagne is de niet-frequente koper van het Beter Leven keurmerk altijd te laten kiezen voor het keurmerk. Deze boodschappers maken elke dag een hele hoop keuzes, keuzes die beter zijn voor henzelf, en keuzes voor de toekomst. Sommige keuzes zijn voor de hand liggend en voor andere keuzes moet de consument eerst wikken en wegen. Met de campagne maken de Dierenbescherming en Food Cabinet de keuze voor dierenwelzijn heel voor de hand liggend.

Liselotte de Rooij, sr. Communicatieadviseur van de Dierenbescherming: "Onze keuze is op Food Cabinet gevallen, nadat we tijdens een presentatie een inkijkje kregen in enkele van de campagnes, gericht op gedragsbeinvloeding van de consument rondom voeding. Daar zagen wij direct aansluiting met onze doelstelling om de consument aan te sporen bewustere en in ons geval ook diervriendelijkere keuzes te maken in het supermarktschap. Het is belangrijk dat de consument op meerdere momenten in het jaar met onze boodschap wordt geconfronteerd, in de hoop dat het voor de consument een automatisme gaat worden om te letten op de aanwezigheid van het Beter Leven keurmerk op de productverpakking. Food Cabinet heeft al jaren ervaring met dergelijke vraagstukken en vandaar dat we hen het vertrouwen hebben gegeven een online campagne voor ons te ontwikkelen die in februari uitgerold zal worden.”
 

Over Food Cabinet

Food Cabinet werkt aan een voedselsysteem met toekomst. Met (online) campagnes, activaties, evenementen en programma’s maakt het gezond, duurzaam en eerlijk eten tot de norm. Het bureau zet hiermee in op gedrag- en cultuurverandering op de lange termijn. Met een team van strategen en creatieven werkt Food Cabinet voor overheid, (branche)organisaties, NGO’s en merken met een missie. 

 


Media

Marketing

Economisch