Gevestigde bedrijven leren bij Outsmart denken als startup

14-02-2019 (09:36) - Bureaus

Startups staan voor de uitdaging om met beperkte middelen te groeien. Het nieuw gelanceerde digitale marketing- en communicatiebureau Outsmart past de filosofie en tactieken van startups toe bij gevestigde bedrijven. Het resultaat: sneller groeien met minder risico.


Omdat je als startup niet over de middelen en mensen beschikt die grote bedrijven wel hebben moet je hen 'outsmarten'. En het is juist deze creativiteit en focus waar de gevestigde merken omgekeerd veel van kunnen leren, is het idee van het nieuwe bureau. 


'We maken het met z’n allen soms gewoon veel te ingewikkeld’, zegt medeoprichter Niels van der Velden. 'Merken werken met zoveel bureaus en intern zijn er veel mensen betrokken. Hierdoor is de aandacht versnipperd, ontbreekt echte verantwoordelijkheid en gaat er in de uitvoering vaak veel verloren. Wij brengen focus aan en richten ons op de metric that matters most met een nieuw werkwijze en tactieken uit de startup wereld.'


automotive en b2b


Zijn collega Steven Jongeneel vult aan: ‘We kijken per sprint naar de ideale teamsamenstelling. Zo werken wij niet alleen met top creatieven, maar ook met andere forward thinkers zoals bijvoorbeeld jonge founders van startups. Die geven we ook een verantwoordelijkheid in het proces. En dit resulteert in unieke uitkomsten die verder gaan dan een campagne.' Tot de eerste opdrachtgevers in private beta behoren gevestigde merken uit fmcg, finance, retail, b2b, fashion en automotive.  


Media

Marketing

Economisch