GIG grote winnaar Communicatieprijs Brabant 2020 bij de Bonk Awards

17-09-2021 (12:32) - Bureaus

Op donderdag 16 september werd in het Klasse Theater in Tilburg de 25e editie van de Bonk Awards uitgereikt. Met de case ETZ: Positief Getest sleept het Brabantse video bedrijf GIG creative film production opnieuw een Bonk in de wacht in de categorie beeldcommunicatie, daarnaast won het bedrijf ook de publieksprijs met de SuperBonk: de prijs voor het állerbeste Brabantse communicatiewerk van 2020.
 
Met de documentaire die ETZ en GIG creative film production maakten brachten ze de wereld in kaart die op dat moment in brand stond. Een prachtig verhaal over zorg, angsten en ontwikkelingen die zich sneller opvolgden dan dat de geschiedenisboeken ze konden schrijven. “Heel bijzonder om in coronatijd een documentaire te kunnen maken over dat onderwerp waar je zelf middenin de rollercoaster zat,” aldus Toon Donders, regisseur en creative lead bij GIG.
 
Toon is in zijn nopjes met de onderscheiding: “Hier ben ik zeer trots op. Het bevestigd de koers die we varen binnen GIG, doordat we werk willen maken dat zich onderscheid in het huidige content landschap. Fijn dat we daarin ook de juiste klanten vinden die durven mee te gaan op die ambitie. Awards winnen is nooit een doel op zich, maar natuurlijk wel een erg mooi compliment als kroon op je werk.”
 
Ieder jaar reikt Communicatieclub Bourgondië (CCB) de communicatieprijs “De Bonk” uit aan de beste reclamecampagnes en communicatiewerk uit Brabant van het afgelopen jaar. De grootste regionale communicatieprijs van Nederland, waarbij een vakjury van professionals de winnaars bepaalt. Dit maal uitgereikt in hybride vorm, waarbij genomineerden in de zaal in spanning zaten en er vanuit huis meegekeken en gestemd kon worden op een interactieve livestream.
 
De volledige lijst van uitgereikte prijzen:
 

Marketing communicatie

Case: For.Every.Body
Inzender: Megawatt Advertising
Opdrachtgever: Swiss Sense
 

Corporate communicatie

Case: Kinderopvang Dankzij Jou
Inzender: Goals Nonstop Employer Branding
Opdrachtgever: Platform Kinderopvang werkt (FCB)


(Digital) Events

Case: De Bossche Zomer
Inzender: Artishock
Opdrachtgever: Het Bossche Zomercollectief
 

Beeldcommunicatie

Case: ETZ Positief getest
Inzender: GIG Creative Film Production
Opdrachtgever: Elisabeth Tweesteden Ziekenhuis
 

Smart budget

Case: Geef kinderen geen vertekend beeld
Inzender: Scheepens
Opdrachtgever: Alliantie Alcoholbeleid Nederland (AAN)
 

Best geïntegreerde case

Case: De week van de Schooiers
Inzender: Fightclub
Opdrachtgever: Hulphond Nederland
 

Eervolle vermelding

Case: VINKLEUK!
Inzender: Goedzooi
Opdrachtgever: OLV Breda
SuperBonk: Publieksprijs
Case: ETZ Positief getest
Inzender: GIG Creative Film Production
Opdrachtgever: Elisabeth Tweesteden Ziekenhuis
 

SuperBonk: Publieksprijs

Case: ETZ Positief getest
Inzender: GIG Creative Film Production
Opdrachtgever: Elisabeth Tweesteden Ziekenhuis


 


 

 


Media

Marketing

Economisch