Glasnost lanceert Yuri

07-10-2019 (11:22) - Bureaus

Na Fitzgerald, start Glasnost vandaag een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau in op de groei van de branded content discipline binnen Glasnost zelf, maar ook op de behoefte van moderne consumenten aan authentieke verhalen in een redactionele context, boven traditionele advertenties.
 
In de kern gaat het bureau zich richten op het ontwikkelen van creatieve strategieën en concepten voor always-on branded storytelling en Influencer Marketing. Met media strateeg Sophie Benink (foto rechts) aan boord is effectieve mediaplanning het nieuwe bureau ook toevertrouwd. Als missie heeft het bureau om native advertising in Nederland naar een hoger niveau te tillen, waarbij geen ruimte meer is voor valsspelers.
Eerste man in de ruimte
 
De naam Yuri stamt af van de eerste mens in de ruimte, de Russische pionier Yuri Gagarin. Hij bewandelde nieuwe paden, bereikte nieuwe hoogtes en zag onbegrensde mogelijkheden. Het bureau Yuri beweegt zich net als Yuri graag op nieuw terrein. En dan niet in outer space, maar in de wereld van branded storytelling.
Nieuwe generatie consumenten
 
Wouter Glaser, founder Glasnost en co-founder Yuri: "Het medialandschap verandert enorm snel, waardoor nieuwe mogelijkheden en kansen ontstaan voor onze merken. Maar bij elke nieuwe industrie zijn er excessen, cowboys en oneerlijke praktijken. Wij als Yuri willen een helder en eerlijk geluid laten horen, met langdurige samenwerkingen, data als leidraad van campagnes en audits om vals-spelers buitenspel te zetten."
 

True Stories, Real Results

Yuri start altijd met een strategisch fundament gebaseerd op insights en data waarop een creatief concept wordt ontwikkeld. Deze wordt doorvertaald in samenwerking met meerdere media en influencers. De keuzes voor de media maakt het bureau op basis van match en data, niet op basis van relaties of afspraken met publishers. Alle campagne data wordt door middel van een onafhankelijke datapartner gemeten en daarmee rapporteert Yuri eigen onafhankelijk gemeten cijfers.
 

Over Yuri

Yuri is - een next level native advertising agency - in de geest van Yuri Gagarin, de eerste mens in de ruimte. Yuri is onderdeel van de Glasnost groep, waar 30 medewerkers in dienst zijn.

 


Media

Marketing

Economisch