Glasnost start Fitzgerald

19-09-2019 (16:57) - Bureaus

Na 7,5 jaar zelfstandig te hebben geopereerd start Glasnost een partner agency met de naam Fitzgerald. Het bureau gaat zich richten op corporate communicatie, marketing en concept-gedreven -PR. De eerste klanten van Fitzgerald zijn Nestlé Nederland, OneFit en Uber waarvoor het op retainer- en projectbasis ondersteuning verleent in de Benelux. De naam Fitzgerald is ontleend van John Fitzgerald Kennedy. Zijn gedachtegoed vormt de basis van dit nieuwe bureau.
 
Wouter Glaser, founder Glasnost: "Fitzgerald is geboren uit succes. Als groeiend bureau heb je soms klanten die in dezelfde vijver vissen en tegengestelde belangen hebben. Dat is de reden dat een nieuw partnerbureau noodzakelijk is. Met Fitzgerald starten we een nieuw hoofdstuk."
 

New Frontier

Waarbij Glasnost, openheid en transparantie, het gedachtegoed van Gorbatsjov omarmt is er voor het partnerbureau gekozen om het thema van de Verenigde Staten, de 'tegenstander' van de Sovjet-Unie te gebruiken. Hierbij gaan het het bureau naar de zeitgeist van de revolutionaire jaren 60. 'John Fitzgerald Kennedy was één van de grootste staatslieden van deze tijd. Onze naam refereert ook naar zijn vooruitstrevende gedachtegoed ‘New Frontier’, waarmee hij zich richtte op de nieuwe generatie Amerikanen.'
 

Focus

Fitzgerald richt zich op de nieuwe generatie PR professionals en merken die in de moderne maatschappij het verschil willen maken. Merken met maatschappelijke relevantie & ambitie. Het bureau positioneert zich als strategisch partner voor always-on PR & Communicatie. Merken kunnen bij het bureau terecht voor Corporate Communicatie, Creatieve PR & Concepting en Marketing PR.
 
Het bureau start in het kantoor bij Glasnost en zal ergens volgend jaar naar een zelfstandige plek toe verhuizen.
 

Media

Marketing

Economisch