GoSpooky gooit hoge ogen

14-02-2017 (17:50) - Bureaus

Na één dag stemmen pakt GoSpooky ('powering vertical content fot brands') de leiding in de tweede poll SAN New Kids on the Block. Ook BRNDCRMBS lijkt af te stevenen op een plek in de Longlist. Maar de race in deze 2e poll belooft spannend te blijven.  Houdt GoSpooky stand en wie verzekeren zich in de tweede ronde nog meer van een plek op de Longlist? Stem vandaag op je favoriete bureau in deze tweede ronde!


Gedurende drie weken vinden de enquetes in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden niet in alfabetische volgorde, maar ad random in één van de drie clusters opgenomen. De 15 bureaus die na afloop van de drie rondes de meeste stemmen hebben weten te vergaren, krijgen een plek op de Longlist voor een SAN Accent. De eerste poll vond plaats van 7 tot en met 9 februari. In deze ronde veroverden Jolly & Jolly winnaar eerste poll),  Vertigo6 en Tosti Creative zich van een plek op de Longlist. Voor de overige bureaus uit de eerste ronde is het nog afwachten. De tweede poll loopt nog tot en met 16 februari. De laatste, derde ronde loopt van 21 tot en met 23 februari


27 februari complete Longlist bekend

Vanaf 15 februari verschijnen wekelijks Whatsapp interviews op fonkonline met bureaudirecteuren van de bureaus die in elke ronde de meeste stemmen hebben vergaard. Op 27 februari maken we op fonkonline de definitieve lijst van 15 bureaus bekend die een plek hebben veroverd op de Longlist van dit jaar. B&BA, FONK en SAN kunnen uit de Considerationlist maximaal 2 bureaus een Wildcard toekennen. Op 22 maart  verschijnt een groot overzichtsartikel over alle 15 bureaus van de Longlist in FONK Magazine.

Hoofdjury & Shortlist

De Hoofdjury komt in 2017 op dinsdag 28 maart bijeen om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter: 
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar: 
Anneke Schogt, IMA | Influencer Marketing Agency
•    Twee externe deskundigen: 
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia: 
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden: 
Jasper van er BijlPON/VW en Jeroen Hubert, IKEA
•    Twee vanuit bureaus: 
Bas KorstenJ. Walter Thompson en Klaas Weima, Energize+


9 mei & 1 juni

Op dinsdag 9 mei 2017 vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.  De drie finalisten worden dan op 9 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 1 juni 2017.


28 bureaus
Wil je weten welke bureaus op de considerationlist van dit jaar staan? Lees hier meer over deze 28 bureaus.


Media

Marketing

Economisch