Gravity aan de slag voor Novartis

13-08-2020 (12:58) - Bureaus

Na een uitgebreide procurement fase is creatief digitaal bureau Gravity aan de slag gegaan voor farmaceut Novartis. Het bureau ondersteunt de geneesmiddelenproducent in de ontwikkeling van een innovatief digitaal platform.
 
De van origine Zwitserse farmaceut zocht een bureau met een specialisatie in usability research, design en development en kwam uit bij Gravity. De aftrap van dit eerste project vond plaats in de vorm van een tweedaagse design sprint op het internationale Novartis hoofdkantoor in Basel. Het doel van het platform is om een belangrijk proces bij Novartis te vereenvoudigen en versnellen, zodat patiënten daar baat bij hebben. Inmiddels ligt er een volledig ontworpen, gevalideerd en technisch haalbaar prototype klaar.
 
“Reimagine medicine is de missie van Novartis, waarbij ze data en digitale technologie gebruiken om innovatie binnen de geneesmiddelenindustrie te brengen. Dat willen ze niet alleen doen in de ontwikkeling van de behandelingen zelf, maar in elk aspect wat het leven van de patiënt kan verbeteren en verlengen. Het te ontwikkelen platform moet daar uiteindelijk een bijdrage aan leveren. Dit project is ons dan ook op het lijf geschreven aangezien de drijfveer van Gravity is om digitale oplossingen te bieden die het leven van de gebruiker makkelijker maken.” Geeft Managing Director van Gravity, Marco Groenendijk aan.
 
Novartis is een van de grootste farmaceuten ter wereld. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam. Gravity is een creatief digitaal bureau met een focus op het ontwikkelen van digitale platformen die engagement en interactie met eindgebruikers stimuleren. Het team van designers, developers en consultants werkt vanuit Amersfoort en Haarlem voor klanten zoals Bol.com, GrandVision, Unilever, Riedel en DHL.
 

Media

Marketing

Economisch