Handpicked agencies lanceert mediabureau Featly

21-07-2021 (14:03) - Bureaus

Het negende bureau binnen dit collectief van digitale en creatieve bureaus richt zich vanuit Amstelveen op datagedreven media strategie, buying & planning. "Een onafhankelijk mediabureau waar we geloven in de kracht van data, wetenschap en performance gedreven ATL campagnes. Daar waar performance en branding samenkomen om merken sneller te laten groeien".
 
Met de start van Featly introduceert Handpicked agencies haar eerste ATL mediabureau, om naast alle digitale kanalen nu ook adverteerders met specialistische media kennis op het gebied van tv, radio, print, out of home en bioscoopreclame te kunnen ondersteunen. De groep van negen gespecialiseerde bureaus, met een team van meer dan 230 collega’s, bundelt haar krachten om opdrachtgevers sneller te laten groeien. 
 
Patrick Horstman, medeoprichter van Featly, zegt: “Nadat Robert-Jan en ik beiden 16 jaar werkzaam zijn geweest bij verschillende mediabureaus starten we nu met Featly. Met dit bureau bieden wij adverteerders een volledig transparant alternatief waarbij data, wetenschap en kosten per effect de basis vormen”. Robert-Jan Duk, medeoprichter van Featly, vult aan: “Wij merkten dat adverteerders steeds vaker zochten naar een partner voor onafhankelijk en performance based marketingadvies zonder in te leveren op de branding effecten welke met ATL te behalen zijn”.
 
De vraag naar geïntegreerde on-en offline mediaplannen neemt toe, zegt Jaap Jacobs, managing director van Fingerspitz, het digital marketing bureau van Handpicked agencies. "wij merken dat we veel sterker staan met een gei¨ntegreerde mediastrategie, waarbij de on-en offline kanalen beter samenwerken. Wij zijn echter wars van de kickback structuren in de traditionele media en hebben daarin met Featly een partij binnen onze groep die daar net zo over denkt. Helderheid en transparantie voorop voor maximaal effect."
 
Rob Peters, medeoprichter van Handpicked agencies vult aan: “We hebben altijd de wens gehad om onze diensten uit te breiden met ATL media. Met Featly zetten we een volgende stap in het versterken van Handpicked agencies als landelijke speler met bureaus in Breda, Eindhoven, Rotterdam en nu ook in de regio Amsterdam. Samen kunnen wij onze opdrachtgevers nu nog meer specialistische kennis en slagkracht bieden. Niet vanuit e´e´n mega bureau, maar vanuit een collectief van super-specialisten gedreven door ondernemerschap, specialistisch vakmanschap en impact. Met Patrick en Robert-Jan, die als innovatieve professionals al meer dan 16 jaar in de ATL wereld actief zijn, hebben we veel vertrouwen in deze nieuwe stap”
 

Over Handpicked agencies

Handpicked agencies is een groep creatieve en digitale bureaus die deze naam
kreeg in 2018, maar onder de naam E-sites zijn oorsprong vond in 1999. In totaal zijn er negen agencies die elk een eigen specialiteit, identiteit en kracht benutten: Bluebird Day (e-commerce), Boldly (AR en VR belevingen), E-sites (web en mobile ontwikkeling), Featly (ATL media), Fingerspitz (digital marketing), IN10 (strategy, design & innovation), TDE (digitale sportmarketing), Twentyseven (.net enterprise technologie en digitale transformaties) en Weekend (branding, design & creative impact). Voor veel opdrachtgevers werken de agencies intensief samen, onder andere voor: Brabantia, Bruynzeel keukens, Ziggo Sport & Sligro. Handpicked agencies is gevestigd in Breda, Eindhoven, Rotterdam en Amstelveen en telt 230 medewerkers. 

Media

Marketing

Economisch