Havas Group lanceert Media Experience planningstool

14-01-2020 (10:34) - Bureaus

Havas Group heeft een nieuwe tool gelanceerd waarmee gemeten kan hoe betekenisvol consumenten merkboodschappen daadwerkelijk ervaren. De Media Experience (Mx) planningstool is ontstaan uit de inzichten afkomstig uit het Meaningful Brands onderzoek onder 350.000 consumenten wereldwijd.
 
De inzichten uit het onderzoek zijn vertaald in 20 meetbare betekenis-indicatoren, genaamd Meaningful Rating Points, als evolutie op de in de markt bekende GPR (Gross rating point). 
 
Thijs Muller, directeur Havas Amsterdam: ‘We bekijken zowel de kracht van de boodschap als de kracht van de band met het kanaal op basis van indicatoren die diepere betekenis aangeven. Daarmee kunnen we nu scherpstellen in hoeverre een consument een merkboodschap als betekenisvol ervaart en haar vertrouwt. Eigenlijk of het hart wel écht wordt geraakt.’   

Lees meer over de Mx Methodology tool op de site van Havas Group.

 


Media

Marketing

Economisch