Havas Lemz ontwikkelt nieuwe koers Noorse cosmeticaketen

16-07-2019 (16:32) - Bureaus

Het Noorse cosmeticaketen VITA gooit na 37 jaar het roer radicaal om. Voor deze herpositionering koos het Noorse merk na een internationale oriëntatie voor het Amsterdamse bureau Havas Lemz.
 

For a million kinds of beautiful

VITA wil het meest inclusieve merk van Noorwegen worden. ‘Daarom is de nieuwe campagne een uitgesproken ode aan de schoonheid van diversiteit, met als thema “For a million kinds of beautiful”’, meldt het persbericht. Havas Lemz heeft als opdracht deze purpose voortaan leading te maken in de complete bedrijfsvoering: van productinkoop tot winkelinrichting en van HR tot PR en van identiteit tot communicatie.  


Samenwerking


Voor de herpositionering werkte Havas Lemz samen met een internationaal team van onder meer het Deense retaildesignbureau Henrik Glahn, de Amerikaanse kunstenares Fahren Feingold, de Deense regisseuse Emilie Thalund en het Scandinavische productiebedrijf Bacon. 
 
Deze maand wordt het nieuwe VITA aan Noorwegen gepresenteerd: met een nieuwe missie, toon, stijl én inrichting voor alle 220 VITA winkels in het land. De introductie bestaat onder meer uit vier themafilms, online content, nieuwe producten en services, instore statements en een online platform. 
 

Credits

Klant: Kristina Johansson, Martine Hesleskaug, Linda Erlingsen
Concept: Susan Zwijgers / Pim Gerrits / Pepijn Rooijens
Copy: Susan Zwijgers / Pim Gerrits
Design: Sven Thierie / Pepijn Rooijens
Strategie: Wendeline Sassen 
Account: Esther de Leeuw, Thamara van Trappe
Productie: Vanessa Janssen 
Productiemaatschappij: CZAR/BACON
Regie: Emilie Thalund
D.O.P: Andreas Bjorseth 
Edit: Annelien van Wijngaarden / Kapsalon 
Postproductie: De Grot   
 
 

Media

Marketing

Economisch