Headoffice creëert AR-ervaring voor productlancering Samsung

06-10-2021 (15:32) - Bureaus

Samsung introduceerde de Galaxy Z Fold3 5G en de Galaxy Z Flip3 5G, de innovatieve nieuwe foldable smartphones van het merk, door storytelling te combineren met de overtuigingskracht van augmented reality.
 
De meeste technologiebedrijven richten de spotlights op de technische features van hun nieuwe producten, maar Samsung gaat een stap verder. De Belgische en Nederlandse afdeling van het merk daagde Belgisch contentmarketingbureau HeadOffice uit om een buitengewone aanpak te bedenken die paste bij de buitengewone eigenschappen van de nieuwe toestellen. Samen met AR-studio PLAYAR creëerde het bureau een WebAR- ervaring (op het ZapWorks platform) waarmee de consumenten de nieuwe foldable smartphones kunnen ontdekken in de winkel.
 
Stijn Jacquemyn, Creative Director bij HeadOffice: “Niet de functies van de toestellen zullen mensen over de streep trekken, wel de ervaringen die ze mogelijk maken. Die tot leven te zien komen via AR gaf veel voldoening.”
 
Bas Gezelle, strategy lead bij PLAYAR Studio: “Beide foldable smartphones zijn erg goed ontworpen en heel gebruiksvriendelijk. Die usp’s komen echt tot leven via AR. Tijdens een seamless, hoogstaande ervaring ontdek je elk product aan de hand van interactive storytelling.”
 

Media

Marketing

Economisch