HERC treedt toe tot Ace

28-01-2021 (06:00) - Bureaus

HERC treedt per direct toe tot Ace, family of leading agencies. Met de overname van deze hotshop voegt Ace nu ook Advertising & Brand culture toe aan haar portfolio. Met het toetreden van HERC telt Ace ruim 180 medewerkers, met creatieve hubs in Utrecht en Amsterdam.
 
Rogier IJzermans, CEO Ace: “HERC heb ik altijd beschouwd als één van de parels binnen de Nederlandse advertising branche en ik ben dan ook zeer verheugd dat hun getalenteerde team een onderdeel wordt van Ace. De oprichters Emilio en Rogier hebben een geweldig bureau neergezet, met dito reputatie, door altijd zeer kwalitatief en vooruitstrevend werk te maken. Waarbij ze merken bouwen en richting geven vanuit de cultuur en de lifestyle van de doelgroep waar het merk relevant wil zijn. En daar geloven wij enorm in. Met de slagkracht van de andere bureaus binnen Ace, waaronder Born05, Blauw Gras, Glasnost en Fitzgerald, ontstaat er een nieuw geluid in de Nederlandse markt. Dit wordt vuurwerk.”
 
Rogier de Bruin, co-founder van HERC: “Toen we HERC begonnen wilden we in eerste instantie zo zuiver mogelijk onze visie op merken en communicatie toepassen. Dat lukte veel sneller dan we durfden te dromen, voor merken als: G-Star, YoungCapital en Tony’s Chocolonely. We zien nu dat een veel breder publiek klaar is voor onze benadering. Een nieuwe generatie marketeers en consumenten komt aan het stuur te zitten. Wat betekent dat wij willen opschalen. Om onze visie uit te bouwen en om te blijven innoveren.
 
Emilio de Haan, co-founder van HERC: “Groeien kun je zelf stapje voor stapje doen, of je wordt onderdeel van een grotere beweging waarin je gelooft. Die beweging hebben we gevonden in Ace. Een partner die ons alle ruimte geeft om door te bouwen en zowel inhoudelijk als cultureel complementair is aan ons bureau. Onze droom is dat we met HERC en Ace de kloof tussen de corporate wereld van merken en de moderne samenleving kleiner maken. We willen ons vak weer sexy maken, inclusiever, moderner en vol bravoure.”
 

Gedeeld ondernemerschap

Ace neemt alle aandelen van HERC over, waarbij de twee oprichters zich terug inkopen binnen de groep. IJzermans: “Dit unieke model is ontwikkeld vanuit de visie om creatief ondernemerschap te voeden, in plaats van af te kopen. We geloven niet in earn-outs en lock-ups. We willen juist samen doorgroeien, van elkaar leren. En dan is het prikkelen en behouden van ondernemerschap binnen onze groep cruciaal.” In 2021 ligt de focus op het goed integreren en laten samenwerken van de bestaande bureaus en de verdere groei op het gebied van technology, data, growth, media en AI.
 

Over Ace

Ace bestaat nu uit de bureaus: Born05, Blauw Gras, Glasnost, HERC, Airborne, Fitzgerald en Newborn, telt zo’n 180 medewerkers, en heeft kantoren in Amsterdam en Utrecht. De groep werkt aan een volledig geïntegreerd aanbod voor merken als: Adyen, ASN Bank, bol.com, KLM, Nederlandse Loterij, Rituals, Samsung, Tony’s Chocolonely, YoungCapital en Unilever.
 

 

Media

Marketing

Economisch