HIBOU noteert vier nieuwe opdrachtgevers

12-02-2020 (12:12) - Bureaus

Het Amsterdamse PR-bureau Hibou maakt in korte tijd reuzensprongen. In de afgelopen maand heeft het nieuwe overeenkomsten met achtereenvolgens AFAS Software, Volkswagen, Van Bruggen Adviesgroep en XS4ALL gesloten.

De snelle groei van het bureau is volgens oprichter van Hibou Matthijs Rutten het bewijs dat een datagedreven visie op PR, social mediacampagnes en influencerstrategieën werkt: “Het medialandschap is ingrijpend veranderd. We hebben echt te maken met een overkill aan content. Doelgroepen krijgen absurd veel informatie. Wij hebben de sleutel gevonden om als organisatie, ondanks die overkill, toch te blijven opvallen.”

Om op te blijven vallen maakt het bureau gebruik van open data-analyse. Als joint venture van het marktonderzoeksbureau MWM2 verzamelt, plot en analyseert Hibou informatie. Vervolgens herkennen de analisten patronen, trends en onderbelichte invalshoeken. Die inzichten (social insights) zijn voor Hibou het instrument en de brandstof om tot beïnvloeding te komen. 

Media

Marketing

Economisch