ImpactBuying fuseert met SIM Supply Chain Information Management

20-01-2022 (07:00) - Bureaus

ImpactBuying wordt door de fusie een Europese koploper als het gaat om de verduurzaming van leveranciersketens. Beide partijen gaan door onder de naam ImpactBuying. Al ruim 13 jaar werkt SIM aan het transparant maken van bevoorradingsketens van retailers en producenten wereldwijd. Dit doet zij met behulp van de allerlaatste technologie en data-verificatie.
 
ImpactBuying is gespecialiseerd in impactconsulting en -training met een internationaal team van toegewijde impactspecialisten. Door de krachtenbundeling met SIM kan ImpactBuying klanten helpen niet alleen te voldoen aan nieuwe EU-wetgeving, maar ook de sociale en milieueffecten van hun activiteiten in positieve zin te beïnvloeden. Door de fusie is zijn ze nu ook in staat klanten te helpen hun 'Impact Stories' op productniveau te delen met de bewuste consument.
 

Gedreven door data

Door de krachtenbundeling kan ImpactBuying beter inspelen op nieuwe ontwikkelingen in de sector. De markt voor consumentenproducten is namelijk sterk in beweging, vertelt medeoprichter en Co-CEO Marjan de Bock-Smit, tevens oprichter van SIM: "Bedrijven doen veel aan duurzaamheid en certificering, maar hoe maak je zichtbaar aan de 'buitenkant' van een product wat een bedrijf gedaan heeft om écht een verschil te maken? Door de groeiende groep bewuste consumenten en strengere wetgeving in ketens - onder meer op het gebied van ontbossing en mensenrechten - voelen steeds meer bedrijven de urgentie om hun internationale productketens te verduurzamen", vertelt zij. "De eerste stap is te weten waar grondstoffen en/of producten vandaan komen en hoe deze worden gemaakt. Dat kunnen wij door de bundeling van technologie, dataservices, kennis en door opleiding in specifieke skills inzichtelijk te maken. Onze klanten hebben de inkoopkracht om het verschil te maken en wij zijn zeer gedreven hen daarbij te helpen. Voor het eerst maken we het ook mogelijk om deze verhalen tot op productniveau te delen met de consument, zodat deze bij de aankoop van producten een weloverwogen keuze kan maken op basis wat hij of zij belangrijk vindt."
 
 

Media

Marketing

Economisch