IPG Mediabrands voorspelt uitslag WK voetbal

14-06-2018 (12:03) - Bureaus

IPG Mediabrands Marketing Sciences bestaat uit analisten die dagelijks bezig zijn met de optimalisatie van marketinginvesteringen. Regelmatig storten zij zich ook op andere complexe problematieken. Zoals bijvoorbeeld de vraag wie het WK voetbal gaat winnen dit jaar.


IPG Mediabrands heeft verschillende econometrische technieken gebruikt om de impact in te schatten van de verschillende variabelen die het WK moeten gaan voorspellen. Daarvoor hebben ze per team een 'kracht' berekend en deze bepaalt voor een groot deel het succes van een team. Teams die thuis spelen doen het bijvoorbeeld over het algemeen erg goed. Daarnaast zijn oudere teams effectiever dan jonge teams. En wat ook blijkt: teams met een klein leeftijdsverschil (minder dan 1 jaar) zijn succesvoller.

 

kennis toepassen

Menno van der Steen, Mediabrands Chief Data enTech Officer: “IPG Mediabrands Marketing Sciences staat ervoor om succes van merken voorspelbaar te maken. Deze kennis kunnen wij ook toepassen op andere terreinen, zoals het WK voetbal. En dit doen wij altijd op een zo transparant mogelijke manier en zodanig dat de uitkomsten toepasbaar zijn in de praktijk. Vandaar ook de website waarmee je zelf een analyse kunt doen. Je kunt nu ook meteen de kans berekenen wat de kans is dat je je pool gaat winnen!”


 


 


Media

Marketing

Economisch