Khanna / Reidinga / Faralley / LeBon verder als Alchemy

22-07-2020 (13:43) - Bureaus

De afgelopen jaren heeft het Amsterdamse bureau KRFL zich steeds verder gespecialiseerd in het ontwikkelen van merken voor met name de internationale markt, waaronder meerdere merken voor de Volkswagen Group.  De specialisatie in merkontwikkeling en de natuurlijke transformatie tot Brand Development Lab vroegen om een herpositionering en nieuwe naam voor het bureau.
 
De nieuwe naam Alchemy en de positionering als Lab verwijzen naar de manier waarop het bedrijf werkt. Ieder project begint met de ontleding van het merk tot de kern. Alle elementen zoals fundament, strategie, indentiteit, product en communicatie worden bekeken en waar nodig veranderd of aangescherpt. De herstructurering leidt tot een vernieuwd waardevol fundament waarop merk, producten, services en communicatie succesvol kunnen groeien.
 
"Het is een ontwikkeling die al twee jaar geleden is ingezet en nu met Alchemy een definitieve vorm heeft gekregen.", zegt managing director Michel de Goede. "We hebben ons ontwikkeld tot een sterk creatief/strategisch partner waardoor we al in een heel vroeg stadium betrokken worden bij het ontstaan van niet alleen nieuwe merken, maar ook bij de invulling van de diensten of producten die dat merk aanbiedt. Onze nieuwe positionering en naam sluiten hier nu bij aan."
 
De afgelopen jaren is het team achter Alchemy nauw betrokken geweest bij de transformatie waarin de Volkswagen Groep zich momenteel bevindt. De samenwerking op creatief en strategisch gebied met startups binnen de VW groep heeft geleid tot verschillende nieuwe merken en proposities. "Het is ongelofelijk inspirerend om onderdeel te zijn van de revolutie die op dit moment aan de gang is op het gebied van mobilitei.", licht ECD Hesling Reidinga toe. "De switch van fossiel naar elektrisch is daar maar een klein onderdeel van. Inzichten en mogelijkheden die ontstaan door data en technologie zijn de sleutel naar een compleet nieuw antwoord op de mobiliteitsbehoefte."
 
Naast de buitenlandse markt wil Alchemy zich meer laten zien op de Nederlandse markt. Op dit moment wordt er gewerkt voor de Gemeente Amsterdam en is Alchemy bezig met de herpositionering en rebrand voor Student Experience, een snel groeiend huisvestingsconcept voor studenten met daarbij behorende faciliteiten en services.
 
 

 


Media

Marketing

Economisch