'Klaar voor Q4' ondernemend antwoord op coronacrisis

'Klaar voor Q4' ondernemend antwoord op coronacrisis

09-04-2020 (10:29) - Bureaus

Hoe bereik je shoppers als zij winkels vermijden? Nu niets laten horen als merk kan straks funest zijn. Zodra je je doelgroep uit het oog verliest, gebeurt dat andersom ook. Dat de luwte niet loont hebben eerdere crises al aangetoond. ‘Klaar voor Q4’ is een ondernemende antwoord op de coronacrisis. Met all-in activatiepakketten worden merken door de onvoorziene uitdagingen van 2020 geleid. Voor bureaus en leveranciers biedt het bovendien omzetgaranties.


Merken worstelen hardop met de vraag hoe de bevroren marketingbudgetten dit jaar nog moeten worden ingezet. Wat is er überhaupt nog mogelijk? Waar moet je beginnen? Ondertussen staat bij veel partijen in de activatiebranche het water aan de lippen. Zij leven van 1-op-1 contacten, events en samenscholingen. Precies dat is niet meer mogelijk. ‘Klaar voor Q4’ wil budgetten ontdooien met complete pakketbundels van mobiele-, merk- én shopperactivaties. Het is een branche brede samenwerking om ieder kwartaal van 2020 op relevante wijze aanwezig te zijn als merk. 'Klaar voor Q4' is een onafhankelijk initiatief voor de branche, vanuit Bureau Basket en Activation Heroes. Zij vergelijken het met de horeca-initiatieven waarbij consumenten nu al menu’s voor het najaar kunnen bestellen, zodat restaurants meer lucht krijgen. Door nu te investeren genieten merken van extra voordeel, krijgt de activatiebranche meer vet op de botten en worden shoppers beter geserviced. Via www.klaarvoorQ4.nl profiteren merken van inkoopvoordeel oplopend tot € 40.000,-.


uitgelezen kans

Het balletje ging rollen bij Robbert van Loon (Bureau Basket). Hij legt uit: “Al na de eerste maatregelen hoorde ik van alle kanten en klanten; dit moet niet te lang duren. Inmiddels weten we dat de corona-beperkingen langer aanhouden en dus zijn we op zoek gegaan naar nieuwe zekerheden en mogelijkheden. Ondanks dat winkels nu de deuren gesloten houden voor activaties, zijn shoppers nog prima te activeren. Je moet ze alleen op de juiste plek weten te vinden. De huidige crisis is de uitgelezen kans om te investeren in innovatie en creatie. Merken moeten lef tonen, naar buiten durven treden. Onconventionele tijden vragen een onconventionele aanpak. ‘Klaar voor Q4’ is daarom breed ingestoken, door ook digitale activaties en mogelijkheden op TV aan te bieden. We bieden zelfs winkelvloergaranties voor het laatste kwartaal, als de vraag naar activaties het aanbod zal doen overstijgen. Om straks je mannetje te staan op die winkelvloer moet je tot die tijd zichtbaar blijven. Uit het oog, uit het hart.”


Mark Stoel
(Activation Heroes) voegt hieraan toe: “Direct na de eerste overheidsadviezen hebben Robbert en ik contact gezocht. We werken vaak samen in creatie en realisatie voor verschillende merken én bureaus. We hoorden dan ook dezelfde geluiden en wilden hier samen iets aan doen. Belangrijk was dat we de ontwikkelde activatiebundels onafhankelijk kunnen inkopen. Per aanvraag kijken we wie we moeten aanhaken; van POS-producent tot merchandisers. Ieder verkocht pakket zal de gehele branche weer aan het werk zetten! Wie nu durft te investeren is straks de winnaar van de crisis. Zodra de winkelvloer weer ‘open’ gaat zullen merken die stil hebben gezeten achter het net vissen. Bijvoorbeeld omdat er geen plek meer is op de winkelvloer. Wij garanderen die plekken nu wel. Juist in Q4 moet je er staan, om 2020 positief af te sluiten. Dit geldt zowel voor merken als voor leveranciers.”.


De site klaarvoorQ4.nl is vandaag live gegaan en biedt merken én leveranciers per direct de kans om nieuwe kansen te pakken in de huidige corona-crisis.
 


RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch