LEWIS bekostigt zelf campagne voor Searious Business

16-04-2019 (14:33) - Bureaus

LEWIS is gestart met een PR- en contentcampagne voor Searious Business. De missie van deze startup is het stimuleren van circulair plasticgebruik door bedrijven om zo de plasticsoep in de oceaan aan te pakken. LEWIS voert een PR- en contentcampagne uit die voor een gedeelte door LEWIS zelf bekostigd is, vanwege het duurzaamheidsdoel van het bedrijf.


De campagne heeft als doel om een breed publiek bewust te maken van het verkeerde gebruik van plastic en de mogelijkheden die er bestaan om plastic te vermijden of oneindig te gebruiken. Naast bewustwording is het ook van belang om potentiële klanten te bereiken met de campagne. Dit zijn bedrijven die onder andere opereren in verpakkingen, elektronica en meubelmakerij. 


'Bij LEWIS hebben we het beleid om met regelmaat op charity-projectbasis voor klanten te werken. Wij deden dit in het verleden met veel succes voor onder andere SIRE en War Child. Searious Business is een net iets ander verhaal, omdat het bedrijf zelf ook investeert in de campagne. Maar dat neemt niet weg dat wij graag ons steentje bijdragen aan dit slimme en duurzame doel en we trots zijn hier deel van te mogen uitmaken', zegt Freek Janssen, Head of Content EMEA bij LEWIS.


20.000 kilo plastic 


'We krijgen met Searious Business steeds meer voet aan de grond: bedrijven weten ons steeds beter te vinden', zegt Willemijn Peeters, CEO Searious Business. 'Samen met LEWIS willen we ons bereik nog verder vergroten om zoveel mogelijk bedrijven te overtuigen van het belang van circulair gebruik van plastic. Op dit moment verdwijnt er 20.000 kilo plastic per minuut in de oceaan. Met innovatieve projecten werken we met meerdere partijen samen, waaronder nu dus met LEWIS, om dit terug te brengen naar nul.'


Media

Marketing

Economisch