Liesbeth Ronden ontwikkelt redesign voor Bonbébé

07-11-2019 (09:33) - Bureaus

Liesbeth Ronden Creative Packaging Design heeft voor Superunie het complete redesign van het baby- en peutermerk Bonbébé verzorgd. Het designbureau ontwikkelde een nieuwe merkidentiteit en een verpakkingsdesign.
 
Het voedingsassortiment van Bonbébé wordt uitgebreid met een lijn van luiers, babydoekjes en andere verzorgingsproducten. In de briefing werd gevraagd om de twee categorieën te verbinden onder één merkidentiteit en een verpakking te ontwerpen die zowel ouders als kinderen aanspreekt. Het designbureau verbeeldt met de nieuwe merkidentiteit een wereld die ouders uitnodigt om samen met hun kindje op ontdekkingsreis te gaan en hen uit te dagen om samen te leren. Opgroeien doe je immers samen. De verpakkingen koppelen op speelse wijze de producten aan de belevingswereld en interesses van een kind. 
 
Ontwerper Liesbeth Ronden: ‘We kennen allemaal: daar komt het vliegtuigje aan, mondje open... Bij voeding is interactie tussen ouder en kind belangrijk. Dit heb ik vertaald in een voedingsverpakkingslijn waar verschillende voertuigen de nieuwe smaken op een speelse manier presenteren. De wereld van verzorgingsproducten vraagt om een andere uitdaging. Hier helpen dierenvriendjes op de verpakkingen kinderen en hun ouders. Zo helpen Frits de teckel en Simba de kat je om je tanden schoon te poetsen.’
 
Liesbeth Ronden werkte voor dit project nauw samen met illustrator Angeles, Nieto Illustration,
fotograaf Lex van Hoeckel Studio Hystrix en DTP-er Joost Verbruggen.

Media

Marketing

Economisch