Lokaal Ideaal lanceert in samenwerking met Tom Orrow nieuw shoppingplatform

12-10-2021 (10:32) - Bureaus

Lokaal Ideaal lanceert samen met Tom Orrow een nieuw shoppingplatform: lokaalideaal.nl. Op dit platform kunnen mensen online lokaal shoppen op die momenten dat ze even geen zin of tijd hebben om de stad in te gaan. De eerste twee steden waar het platform actief is, zijn Zwolle en Apeldoorn, waar inmiddels meer dan 75 lokale winkels zijn aangesloten. Dit is het eerste resultaat van een co-productie met online platformbureau Tom Orrow, gebaseerd op een heel nieuw samenwerkingsmodel.
 
Online platformbureau Tom Orrow werkt op basis van een ander samenwerkingsmodel dan de traditionele bureau-klantrelatie. Het is een model waarin doelen, risico’s en opbrengsten worden gedeeld. Petra Lubbers, één van de oprichters, licht dit toe: “Er zit wat ons betreft structureel iets niet goed in de manier waarop bureaus en klanten zaken doen. De samenwerking is eigenlijk nooit in balans. Wij willen die balans terugbrengen door zowel het risico als ook het rendement te delen.”
 
Dit is ook toegepast in de samenwerking met Lokaal Ideaal: “Natuurlijk ben ik trots op het voorlopige resultaat, maar meer nog op de manier waarop we hebben samengewerkt”, vertelt Petra. “Deze hechte samenwerking is mede ingegeven doordat wij mee hebben geïnvesteerd in de ontwikkeling door een deel van onze uren niet nu te verrekenen, maar te koppelen aan het toekomstige resultaat. Doordat je hiermee samen belang hebt bij het succes, werk je meer samen als één team. Je hebt tenslotte hetzelfde belang.” Deze manier van samenwerken maakt het model ook interessant voor nieuwe platformen met een beperkt startbudget, waardoor Tom Orrow nieuwe initiatieven of ideeën echt haalbaar maakt.
 
 

Aanvulling op fysiek shoppen in de stad

Lokaal Ideaal wil een aanvulling bieden op het fysieke winkelen, zodat lokale bewoners kunnen blijven shoppen bij de vertrouwde winkeliers op die momenten dat men even geen zin of tijd heeft om de stad in te gaan. Daarbij kan de lokale shopper bij een grote diversiteit aan winkels terecht: van de bakker en de cadeauwinkel, tot de slager en de boekhandel en alles daartussenin. In Zwolle en Apeldoorn hebben zich inmiddels al meer dan 75 winkels aangesloten. Op korte termijn moet het platform ook actief zijn in Leiden en Alkmaar.
 

Media

Marketing

Economisch