Maak kennis met X-MASters: de gloednieuwe decembercampagne van McDonald’s

01-12-2020 (10:40) - Bureaus

Deze decembermaand is het feest in de App van McDonald’s: elke dag is er een nieuwe game en zijn er  awesome prijzen te winnen in het digitale, op Gen Z-gerichte, evenement ‘X-MASters’. De McDonald’s App is de hele maand volledig omgetoverd en designed in de speciale X-MASters stijl en staat bol van leuke games, McDonald’s branded items en er is een exclusieve collab met BALR. TBWA\NEBOKO heeft de digitale campagne ontwikkeld in opdracht van McDonald’s.

McDonald’s wil de Appgebruikers, waarvan de meesten tot Gen Z behoren graag een positieve afsluiter van het jaar bieden met digital Good Times. Daarom staat de McDonald’s App de hele maand in het teken van X-MASters. Een volledig digitaal event, waarin spelers iedere dag zogenaamde X-medals kunnen verdienen. Met deze X-medals maak je kans op toffe prijzen en 15 X-medals krijgt een speler toegang tot het finale-spel.
 
De campagne wordt aangejaagd via online en online video, social, (D)OOH, radio en display. Maar ook door samenwerkingen met influencers als Kalvijn en Gewoon Thomas.
 

Meedoen

Iedereen die de McDonald’s App heeft geïnstalleerd, kan meedoen. Dan staat er vanaf 1 december, 23 dagen lang, elke dag een nieuwe game voor je klaar. Door te spelen maak je kans op McDonald’s collector’s items, zoals een limited edition E-Bike of een echte Christmas Sweater. Of… je gaat voor de mega collectors van BALR. X McDonald’s?
 

Credits

Klant: McDonald’s
Bureaus: TBWA\NEBOKO, OMD Nederland, DDB Unlimited
 

Media

Marketing

Economisch