Management buy out N=5

01-10-2021 (14:44) - Bureaus

Er waait al een tijd een nieuwe wind bij N=5 . De dagelijkse leiding ligt sinds 1 januari 2020 in handen van het huidige management team: Anna Bosscher, Bastiaan Weers, Monique Bergers en Thijs Bontje. De oprichters van het bureau maakten hiermee ruimte voor deze nieuwe generatie N=5’ers. Vanaf vandaag mogen zij zich eigenaar noemen van N=5. Anne Stokvis treedt door deze verschuiving toe tot het management team om N=Content nog verder uit te bouwen.
 
Ole Christern: 'We zijn ontzettend trots dat we het bureau kunnen overdragen aan dit team. Zij hebben het bureau het afgelopen jaar een nieuwe richting in gestuurd en daarmee is N=5 weer helemaal klaar voor de toekomst. De samenstelling van het team maakt dat ze veel snelheid kunnen maken op een breder vlak, zonder de strategische en creatieve kwaliteit te verliezen. Zelf kijken we terug op meer dan 20 jaar prachtig werk voor prachtige merken.’
 

Merkdenken in de tijd van vandaag

N=5 heeft zich afgelopen jaar steeds meer gepositioneerd als een bureau dat goed begrijpt hoe je een merk bouwt in de huidige tijdsgeest. Waarbij een sterke merkbelofte richting geeft aan zowel de advertising laag als de content laag. En middels een eigen productiehuis veel meer snelheid gemaakt kan worden in de productie, zonder de kwaliteit te verliezen. Deze aanpak zorgde voor een mooie lijst aan nieuwe klanten. O.a. NPO, Melkunie, Stedin, Greetz, Hartstichting, Becel, Blue Band, Doctors@Soap en PWC. ABN AMRO blijft nog steeds de grootste klant van het bureau, waar zij afgelopen donderdag nog mee in de prijzen vielen bij de ADCN.

 

Monique Bergers: ‘Het is een enorme eer om N=5 op deze manier voort te mogen zetten en verder te bouwen op de sterke fundering die Peter, Romke, Ole en Marc hebben neergezet. Hiermee blijft N=5 het fijne eiland van onafhankelijke merkdenkers tussen de grote reclame-corporates van vandaag. Dit geeft ons de vrijheid om snel mee te bewegen met de nieuwe mogelijkheden die zich aandienen. Zodat we onze klanten niet alleen strategische houvast bieden, maar ze ook helpen om binnen de budgetten hun klanten op alle kanalen te bereiken met het beste creatieve werk.‘
 
Alle oprichters blijven ook na vandaag nog nauw betrokken bij N=5 als adviseurs, zodat de opgedane kennis geborgd blijft.

Foto van links naar rechts:
Marc Oosterhout, Thijs Bontje, Peter Hebbing, Monique Bergers, Ole Christern, Anna Bosscher, Romke Oortwijn, Bastiaan Weers 

Media

Marketing

Economisch