Martijn Baart Head of Strategy bij Redkiwi

Martijn Baart Head of Strategy bij Redkiwi

09-09-2021 (12:27) - Bureaus

Creative Digital Agency Redkiwi investeert in strategie en benoemt Martijn Baart als  Head of Strategy. Het Rotterdamse bureau werkt al ruim 15 jaar voor merken als Babboe, Bruynzeel Keukens, Orange Cyberdefense, Feyenoord, Croonwolter&dros en Zuiver. Vanwege de groeiende behoefte aan strategiesch advies bij klanten én in de markt, gaat Baart deze nieuwe functie binnen het bureau vormgeven.
 
Martijn Baart heeft als consultant en strateeg in de afgelopen jaren veel kennis opgedaan bij grote internationale organisaties, zowel aan de klant- als bureauzijde. Met deze ervaring startte hij ruim 2,5 jaar geleden bij Redkiwi een nieuwe Digital Marketing afdeling. Hij liet deze afdeling uitgroeien tot een volwaardig onderdeel van het digitale bureau.
 
Matijn Baart: “We zien een sterk groeiende behoefte bij onze klanten naar strategische vraagstukken waar we graag invulling aan geven. We zien daar ook zeker mogelijkheden voor, dit ga ik binnen mijn nieuwe rol realiseren. We hebben veel specialistische kennis binnen onze organisatie en zijn tevens goed in staat deze kennis onderling aan elkaar te verbinden. Dat is iets wat in het huidige bureaulandschap zeldzaam is geworden. Grotere bureaus zetten namelijk vol in op ‘buy & build’ en verliezen daarbij veel kennis. Kleinere bureaus dopen zichzelf om tot ‘boutique agencies’ en sluiten aan bij een netwerk van gelijkgestemden. Voor organisaties in het midden- en grootbedrijf is dit echter een ontwikkeling die zorgt voor veel problemen. Bij grotere bureaus zijn ze een nummertje en bij kleinere bureaus verloopt onderling écht samenwerken voor één klant moeizaam. Wij willen daar een rol in spelen en die klanten helpen. Dat is waar ik voor ons bureau een enorme kans zie. We gaan een brug slaan tussen de bedrijfsdoelstellingen en digitale doelstellingen van onze klanten. We zien dat die twee steeds meer door elkaar heen verweven raken, maar vanuit de markt komt er nog geen eenduidig antwoord.” 
 

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch