Martin Stiemer versterkt directie Kaliber

14-10-2021 (10:22) - Bureaus

Martin Stiemer is toegetreden tot de directie van creatief bureau Kaliber Interactive. Martin is het derde directielid naast Managing Director Nienke van Heusden en oprichter Ronald van Schaik. Drie jaar geleden begon hij bij Kaliber als Client Services Director. Voor die tijd werkte Martin al ruim 10 jaar bij diverse Amsterdamse bureaus.
 
Martin Stiemer: “In 2018 viel ik voor de combinatie van strategie, creatie en digitaal bij Kaliber. Dit was al sterk, maar om dit nog verder te brengen, moesten we de koers aanscherpen. Hoe kunnen we nog meer waarde voor opdrachtgevers realiseren? Door meer te sturen op strategische samenwerkingen, in plaats van losse projecten, kunnen we het energieke van creatie combineren met oplossingen voor de lange termijn. Zo komt het werk van onze collega’s nog beter bij elkaar.”
 
De afgelopen 3,5 jaar is Kaliber ook flink gegroeid, vertelt Nienke van Heusden. “In 2018 waren we met 25, nu met 40 collega’s waaronder developers, strategen, creatieven, marketeers en contentmakers. Allemaal stuk voor stuk talenten van Kaliber.”


niet voor ieder merk

De nieuwe koers werpt zijn vruchten af. Kaliber werkt in strategische partnerships met onder andere Rabobank, bol.com, Alliander, NN Group en Koninklijke Jumbo Supermarkten. Martin: “Het geheim ligt in selectiever zijn. De mix van Kaliber werkt niet voor ieder merk. We kiezen ervoor om niet voor iedereen te werken. En niet mét iedereen.”
 
Oprichter Ronald van Schaik: “Met Martin in de directie gaan we in de toekomst nog mooiere stappen zetten. Nu de nieuwe koers staat voor onze accounts, is het tijd om nieuwe marktproposities te ontwikkelen. Daarbij ligt de focus op Kaliber Inventors. De tak van Kaliber die zich met innovatieve interactievormen richt op brede vraagstukken."

 


Media

Marketing

Economisch