Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus fuseren

02-07-2020 (09:30) - Bureaus

Onafhankelijk strategisch marketing & mediabureau Mediaxplain* bundelt vanaf vandaag de krachten met de Nederlandse tak van Serviceplan/Mediaplus. Door deze fusie ontstaat een bureaugroep waarin 100 media-, tech- en creatieprofessionals die samen het meest geïntegreerde bureau van Nederland worden.
 
Europa's grootste onafhankelijke bureaugroep Serviceplan neemt een meerderheidsaandeel in het geheel en wordt de motor op het gebied van digitale marketing (media & automatisering) en data/techniek voor de Nederlandse branche. Met het even grote Belgische Serviceplan, biedt het nieuwe Nederlandse House of Communication het breedste scala aan diensten aan merken en organisaties in de Benelux.
 
Het huidige Nederlandse management van Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus vormen de dagelijkse leiding van de combinatie. 
 
Florian Haller, CEO van Serviceplan Group: “Voor de Serviceplan Group is het House of Communication in Amsterdam een ??mijlpaal op de weg om onze bestaande wereldwijde voetafdruk te vergroten en aanwezig te zijn op de relevante internationale markten. Ik ben blij dat we nu ons geïntegreerde bureauconcept met creatie & content, media & data en ervaring & technologie in Nederland onder één dak kunnen aanbieden. Maar vooral dat we hierin gaan samenwerken met Mediaxplain*, een door ondernemers geleid bureau met kernwaarden gelijk als die van Serviceplan.”

Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, oprichters van Mediaxplain*: "Vijf jaar geleden hebben we in het groeipad van Mediaxplain* bewust gekozen om ook internationale klanten op eigen kracht te bedienen. Het heeft ons geleerd dat onze dienstverlening ook op dat podium schittert, maar ook dat onze Nederlandse klanten kunnen profiteren van initiatieven die internationaal worden ontwikkeld. In Serviceplan vonden we dat zelfstandige ondernemende powerhouse dat onze positie op de Nederlandse markt versterkt op het gebied van digitale ontwikkelingskracht en tooling, en anderzijds het podium vergroot voor onze dienstverlening aan internationale klanten. Niet in de laatste plaats in Benelux-verband.”
 

Over Serviceplan Group

De Serviceplan Group is 50 jaar geleden opgericht als reclamebureau, ontwikkelde Serviceplan snel het concept van het "House of Communication" - het enige volledig geïntegreerde bureaumodel in Duitsland tot nu toe dat alle moderne communicatiedisciplines onder één dak verenigt: of het nu gaat om merkstrategen, creatieve, media-, digitale of technologie-experts, marktonderzoekers, PR-consultants of verkoopprofessionals. Met 24 eigen vestigingen en gevestigde samenwerkingsverbanden is de Serviceplan Group wereldwijd in totaal 35 landen en alle belangrijke economische gebieden vertegenwoordigd.  
 

Onderschrift – Van links naar
 rechts: Dirk Jan Theijn (CFO Serviceplan Group Netherlands), Menno Westinga (Managing Director Mediaplus NL), Sander Bots (Managing Director Mediaxplain*), Gun Nieuwenhuis (Managing Partner Serviceplan Group Netherlands), Christiaan van Betuw (Managing Partner Serviceplan Group Netherlands), C.C. Hage (Managing Partner Serviceplan Group Netherlands), Mariska Wilschut (Managing Director Serviceplan NL)

Media

Marketing

Economisch