Mepal kiest voor Woedend!

28-02-2018 (19:37) - Bureaus

Na een korte oriëntatie heeft Mepal gekozen om met creatief bureau Woedend! verder te gaan bouwen aan hun merk. Bijna iedereen heeft de huishoudelijke producten van Mepal in huis, maar vrijwel niemand kent hun naam. Om te veranderen van een product-gedreven naar een naar een meer merk-gedreven organisatie, ontwikkelde Woedend! samen met Mepal een geheel nieuwe merkidentiteit.


Diverse gezamenlijke workshops leverde een inspirerend brandbook op, inclusief richtlijnen voor iedereen die werkt aan de verschillende aspecten van het Mepal merk. Op basis daarvan creëerde Woedend! een toolbox met veel verschillende modules en elementen, zoals bijvoorbeeld een nieuw logo en de nieuwe pay-off: “Mepal, voor altijd”. Maar ook een verpakkingsconcept, lifestylefotografie, video content, copydecks en nog veel meer. Met deze modulaire toolbox kan Mepal nu haar eigen verhalen opbouwen, en zo zorgen voor een consistente merkidentiteit op elk touchpoint. De eerste resultaten zijn nu te zien op de nieuwe website www.mepal.nl


over Mepal

Sinds de jaren ‘50 maakt Mepal slimme kunststof producten om voedsel in te bewaren. Mepal heeft door de jaren heen een duidelijke eigen stijl ontwikkeld, geïnspireerd door de Bauhaustraditie; alles moet functioneel, simpel en tijdloos mooi zijn.
 

Media

Marketing

Economisch