Merkle start met B2B hub

29-03-2021 (11:05) - Bureaus

Merkle Nederland brengt alle B2B expertise bij elkaar en start met een B2B hub. Merkle B2B helpt B2B bedrijven vooruit in hun marketing, sales, commerce en service om digitale transformatie te versnellen. Het team van 75 experts werkt op dit moment in Nederland voor B2B klanten als Microsoft, Vodafone, ASML, Stern, Midocean, CentralPoint, Youvia en LEASE A BIKE.
 
De B2B hub staat onder leiding van Arjen Hettinga, Gerard van den Dool en Stijn Statz, die de verschillende disciplines Digital Marketing & Analytics, CRM en CX binnen het Customer Expercience Management bureau aansturen en zorgen voor geïntegreerde samenwerking. Internationaal werken 1.000 experts, verspreid over 47 locaties voor de verschillende B2B labels van Merkle, zoals Gyro, DigitalPI, DWA en B2B International. De experts delen de wereldwijd opgebouwde expertise op gebied van lokale en internationale insights, creatieve campagnes, brand, data, technologie en media. Het team in Nederland gaat de Nederlandse markt bewerken voor internationale corporates.
 
Arjen Hettinga, Managing Director: “B2B is vol in ontwikkeling, COVID-19 heeft de manier hoe businesses marketing en sales bedrijven naar het digitale domein gebracht. Het leveren van waarde gecombineerd met persoonlijke, relevante klantervaringen is belangrijker dan ooit om voorop te blijven lopen. Met Merkle B2B kunnen we de B2B markt nog beter helpen om onze expertise naadloos en op schaal te leveren, van lokale activaties tot wereldwijde programma’s. Door de internationale schaal is het mogelijk om Nederlandse B2B bedrijven te helpen de wereld te veroveren.”
 

Over Merkle Nederland

Merkle is een customer experience management (CXM) bureau en gespecialiseerd in het leveren van gepersonaliseerde klantervaringen over platformen en apparaten heen. Merkle heeft ruim 50 vestigingen en 9600 medewerkers over de gehele wereld en is onderdeel van dentsu. In Amsterdam en Rotterdam werken meer dan 285 mensen voor toonaangevende klanten zoals Microsoft, HEMA, NS, Marktplaats, Vodafone, BMW, Air France-KLM, Signify en Corendon. Het bedrijf is strategische partner van o.a. Google, Adobe, Salesforce, Bol.com en Selligent.
 

Media

Marketing

Economisch