Miele kiest Dawn

10-04-2018 (13:28) - Bureaus

Na een pitch heeft Miele gekozen voor het creatief strategisch bureau Dawn uit Amsterdam. Het Duitse familiebedrijf wil haar A-merkpositie de komende tijd samen met Dawn in alle touchpoints gaan uitbouwen.
 

‘Miele is van oudsher de onbetwiste marktleider, zeker in wassen. In de veranderende markt heeft Miele in Nederland een vernieuwde visie op communicatie nodig om zich te onderscheiden van andere merken,’ vertelt Patricia Slootjes, Director Marketing Miele Nederland. ‘Daarin staat de beweging van praten over apparaten naar het centraal zetten van consumenteninzicht voorop.’ 
 

nog steeds een begrip

'De duurzaamheid en lange levensduur van Miele apparaten zijn vandaag de dag nog steeds een begrip, maar de concurrentie van oude en nieuwe bekenden is groot. Op dit moment is de innovatiekracht van het merk, net als de aandacht voor het milieu, op topniveau. Aan Dawn de opdracht dit in alle communicatie naar voren te laten komen.’

 
Vooral op het gebied van wassen wil Miele de komende tijd haar toegevoegde waarde benadrukken. Binnenkort zal een nieuwe campagne voor de wassen-categorie worden gelanceerd, ontwikkeld door Dawn. 

Media

Marketing

Economisch