MSC in zee met Intracto

03-06-2019 (16:06) - Bureaus

MSC staat voor het Marine Stewardship Council-keurmerk, de organisatie die garant staat voor duurzame visvangst. MSC wil als organisatie het debat rond de overbevissing op tonijn aanzwengelen en rekent voor de online en offline campagne in Nederland op het creatieve team van Intracto.
 
Steeds meer mensen willen duurzaam en bewust consumeren. De populaire tonijn wordt helaas nog op veel plekken overbevist. Consumenten willen daarom graag weten of de tonijn die zij kopen of bereiden wel oké is. MSC koos Intracto als partner om de kennis rond de problematiek te verhogen. 


Two-step marketing

Elementair in de aanpak is geïnteresseerden en geëngageerden verder iin het verhaal te betrekken. Via verschillende platformen (YouTube, Facebook, Google Display Netwerk, Instagram) wordt gericht een community uitgebouwd (op basis van kijkgedrag, kliks, reacties op social) die wordt onderhouden met verdere boodschappen. 
 

Het Grote Tonijndebat

Ook een debat op 4 juni in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam werd gepromoot naar de doelgroep van geëngageerde mensen. De online promotie hiervoor werd aangevuld met een abribus- en horecacampagne in het Amsterdamse straatbeeld.
 
 

Media

Marketing

Economisch