Natwerk na pitch aan de slag voor fietsvoordeelshop.nl

12-05-2021 (11:46) - Bureaus

Natwerk is na een pitch met vijf andere bureaus verkozen tot reclamebureau van fietsvoordeelshop.nl. Het Amsterdamse creatieve bureau wordt verantwoordelijk voor de merkcampagne van de fietsenwinkel
 
Fietsvoordeelshop.nl combineert het gemak van online met 14 fysieke winkels door heel Nederland. Eerder dit jaar werd bekend dat de Louwman Group haar belang in Fietsvoordeelshop.nl verder uitbreidt om ambitieuze groeiplannen verder te kunnen realiseren. Natwerk is met het winnen van de pitch gekozen om deze ambitie waar te kunnen maken. De pitch werd begeleid door Ivonne Boumeester van 3MO.
 
Natwerk heeft de opdracht gekregen om op een onderscheidende manier de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de fietsenwinkel verder te vergroten. De samenwerking is gestart met een strategisch traject om de positionering van Fietsvoordeelshop aan te scherpen naar een spraakmakend campagne-idee. Om de zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten, is er gekozen voor een gefaseerde aanpak, inspelend op het gestaag opbouwen van een relatie met de doelgroep. Waarbij eerst radio en daarna televisie wordt ingezet.
De eerste radiocommercial wordt vanaf deze week uitgezonden. De radiocampagne wordt doorvertaald naar socials, interne en POS communicatie. Ook wordt gewerkt aan twee televisiecommercials die onderdeel uit zullen maken van de nieuwe campagne.
 
Henk Bakker, marketing manager fietsvoordeelshop.nl: “We waren direct enthousiast over het concept van Natwerk waarbij de betekenis van de merknaam centraal is komen te staan. De campagne benadrukt wat we natuurlijk allang wisten: aan fietsen zitten alleen maar voordelen.”
 

Media

Marketing

Economisch