Nieuw multimedianetwerk Talpa Network stelt content centraal

23-11-2017 (17:40) - Bureaus

E-commercebedrijf Emesa, moederbedrijf van online merken waaronder VakantieVeilingen, maakt vandaag bekend dat het bedrijf de nieuwe e-commerceorganisatie wordt van Talpa Network. Hiermee versnelt Emesa haar groeiambities en internationale expansieplannen.


Voor Talpa Network betekent de overname van Emesa een belangrijke volgende stap in de transformatie naar een toonaangevend multimediabedrijf. Talpa Network is vanaf nu het Nederlandse mediabedrijf dat de consument content aanbiedt via events, radio, tv, digital, social en e-commerce. Binnen deze organisatie gaan onder meer 538, Veronica, SBS6, Sky Radio, Net5, Radio 10, SBS9, JUKE en KIJK elkaar versterken. Het salesnetwerk OMS zal, in de huidige vorm, verdwijnen. Peter de Mönnink zal het nieuwe Talpa Network leiden.


schaalbaar

Op haar beurt zal Emesa met nieuwe cross-mediale concepten samen met haar partners consumenten een verrassender aanbod aanbieden Dat gebeurt via de bestaande online merken als VakantieVeilingen, ActievandeDag en het internationale label VaVaBid. Maar ook door recent geïntroduceerde merken als TicketScout en nog nieuw te ontwikkelen cross-mediale concepten. De bestaande mediakanalen van Talpa Network worden daarbij ingezet en beide organisaties bekijken ook nieuwe mogelijkheden om consumenten te bereiken. Daarbij spelen Emesa’s schaalbare, mobile-first veilingtechnologie en e-commerce-platformen een belangrijke rol.


content is de driver

John de Mol, oprichter van Talpa: “Het medialandschap en het mediagedrag van de consument veranderen. Op dit moment kunnen wij met een nieuw type mediabedrijf, Talpa Network, voorsorteren op de kansen die ons nog relevanter maken voor de kijkers, luisteraars en gebruikers van onze content. Wij geloven dat over alle kanalen heen content de driver is. Meer dan ooit kun je met content verhalen vertellen en mensen betrekken en verbinden, maar wel steeds meer op de tijd en plaats die de consument bepaalt. Daarom willen we altijd zichtbaar, hoorbaar en bereikbaar zijn. Met dit lokale netwerk zijn wij waar en wanneer dat het beste uitkomt voor de consument. Daar geloven wij in en daar gaan wij de komende jaren ook substantieel in investeren. Het is misschien gek, maar niet minder waar: in dit land is Talpa het enige grote mediabedrijf dat volledig Nederlands is. Op basis van dat feit durf ik te beweren dat wij de markt als geen ander kennen.” 


Belangrijke stap

Pim Schmitz, CEO van Talpa Network zegt: “Emesa heeft de afgelopen jaren laten zien dat het zeer succesvol is met verschillende merken op het gebied van veilingen en online deals. De aankoop van Emesa is een belangrijke stap voor Talpa in de transformatie naar multimediabedrijf. E-commerce vervult een strategische functie binnen onze groeiplannen. Samen met de technologische en e-commercekennis van Emesa gaan wij adverteerders innovatieve en waardevolle proposities aanbieden met additionele inzichten over online kijk-, luister- en zoekgedrag van kopende consumenten. We verhogen daarmee uiteindelijk de mediawaarde voor onze adverteerders”.

De overname is onder voorbehoud van goedkeuring van de bevoegde toezichthouders en organen en is naar verwachting eind 2017 afgerond.

 

Media

Marketing

Economisch