Nieuwe koers en nieuw management Sizzer Amsterdam

13-03-2018 (17:21) - Bureaus

Music Agency Sizzer Amsterdam heeft een nieuw managementteam. Het internationaal opererende bureau, onder andere bekend van de met Cannes Goud bekroonde Heineken commercial “When you drink never drive,” wil zich zakelijk en creatief verder ontwikkelen. De omslag is het gevolg van een nieuw ingeslagen richting, waarin Sizzer Amsterdam van music production hub naar sound consultancy zal manoeuvreren.
 
 
De dagelijkse leiding op het Amsterdamse kantoor komt in handen van een nieuw team.
 
Nicholas van den Doel, voorheen Head of Finance and Legal, neemt de rol van Managing Director over. Partner Marcel Alexander Wiebenga wordt Strategy Director. Ruurt Staverman is Head of Creative Services en de motor achter het creatieve team. Nieuwe kracht Stefano Binotto is bij Sizzer gekomen als Head of Client Relations. Nicholas van den Doel: ”Ik ben vereerd met deze aanstelling en kijk ernaar uit om Sizzer als bedrijf verder te professionaliseren.”

Over het hoe en waarom van deze verandering zegt Marcel Alexander Wiebenga: ”Wat we doen is goed, maar in de dynamische reclamemarkt niet langer toereikend. Door de veranderingen in de reclamesector ligt het toevoegen van waarde niet alleen een in goed geproduceerd stuk muziek. Waarde wordt toegevoegd door een combinatie van creatieve ideeën en een efficiëntere executie, waarbij een meer adviserende rol op alle vlakken van het geluidsspectrum nodig is. Het ambachtelijke waar Sizzer bekend om staat is iets wat logisch en volgend is, maar niet langer leidend moet zijn.”
 

Creatief directeur en partner Michiel Marsmans nieuwe titel is treffend “Michiel Marsman”. Hij krijgt hierin een vrijere, meer autonome rol en gaat daarmee, als maker pur sang, terug naar zijn roots als componist en producer. Marsman maakt hiermee ruimte in het dagelijkse management en in de visie van de creatieve afdeling. 
 

Managing director en founding partner Sander van Maarschalkerweerd wordt CEO van de Sizzer Group. Sander: “Ik krijg eindelijk de tijd om mij bezig te houden met onze enorme ambities, variërend van de internationale expansie van het Sizzer merk tot het implementeren van de Sizzer manier van werken in games, films, trailers en series.” 
 

Met het nieuwe team op de plek wordt de nieuwe visie van Sizzer per direct in werking gezet.
 

Media

Marketing

Economisch