Nieuwe Ogilvy Social.Lab CEO erkend voor diversiteitsbeleid

18-05-2021 (09:56) - Bureaus

Diversiteit en inclusiviteit zijn een belangrijk onderdeel van de visie van de nieuwe CEO van Ogilvy Nederland, Jai Kotecha. Daarom heeft hij binnen de eerste vijf maanden na zijn komst bij het Nederlandse kantoor al een compleet en dynamisch diversiteits- en inclusiviteitsbeleid heeft ingevoerd en is daarmee genomineerd als een van de top acht leidinggevende etnische minderheidsrolmodellen van 2021 wereldwijd.

Zo zijn er onder andere wijzigingen aangebracht bij Ogilvy Social.Lab Amsterdam door middel van het introduceren van een genderidenteitsbeleid, waarmee steun aan alle werknemers wordt benadrukt (met name die van non-binaire, gender non-conforme mensen), genderneutrale faciliteiten en een beleid voor de gezondheid van vrouwen met betrekking tot menstruatiecycli, hormoonbehandelingen en (pre)menopauze. Naast ouderlijke ondersteuning worden fysieke en mentale gezondheidsproblemen ondervangen middels het 'I Am Here' initiatief van Ogilvy, dat werknemers en hun gezinsleden de mogelijkheid biedt tot extra ondersteuning.
 

ReWired-programma

Een andere primeur in de branche is het ReWired-programma, waarmee de problemen en uitdagingen die neurodivergentie met zich meebrengt bespreekbaar worden gemaakt en mensen met ADHD, autisme en dyslexie een werkomgeving biedt waarin hun neurologische verschillen erkend en gerespecteerd worden. Het ReWired-programma is opgenomen in het Ogilvy Social.Lab medewerkershandboek.
 
Ogilvy Social.Lab Amsterdam blijft haar diversiteits- en inclusiviteitsbeleid uitbreiden door onder andere samen te werken met OnePlus, een werkgelegenheidsprogramma dat is opgericht om de toegang tot stages en werkgelegenheid voor gepassioneerde en ondervertegenwoordigde etnische creatievelingen in de leeftijdscategorie van 16 tot 28 jaar te vergemakkelijken en te versnellen. Bovendien heeft Jai Kotecha een Inclusiviteitscommissie in het leven geroepen die ernaar streeft om het belang van diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit in de gehele EMEA-markt verder te bevorderen.

Media

Marketing

Economisch