Noise achter nieuwe identiteit Veronica Magazine

12-08-2019 (11:14) - Bureaus

Veronica Magazine lanceert deze week zijn nieuwe merkidentiteit. De campagne benadrukt de nieuwe merkbelofte: met de tips van Veronica Magazine heb je altijd een geweldige week!
 
Na een digitale transitie is Veronica Magazine van specifieke printtitel doorgegroeid naar een volwaardig crossmediaal merk. Naast het papieren magazine zijn er voor de consument de digitale gids, het online platform, diverse social media-kanalen en de veel gebruikte mobiele app Superguide.
 

Eigen smoel

Veronica Magazine is met bijna 200.000 abonnees en een wekelijks bereik van tegen de miljoen lezers nog steeds het grootste RTV- en entertainmentmagazine van Nederland. "Na jarenlang puur op de ijzersterke kracht van het Veronica-merk te hebben geleund, vonden we het nu tijd om onze merkbelofte als magazine een eigen smoel te geven", zegt Debby Nobel, hoofdredacteur van Veronica Magazine. "We geloven dat we daarmee de potentie van het merk nog meer naar boven halen en beter plaatsen in de huidige tijd."
 
Veronica Magazine vertelde zijn lezers altijd al precies wat je moet kijken. Dat doet het uiteraard nog, maar inmiddels veel breder. Ook Netflix-series, on demand-tv en andere aanbieders krijgen de sterren-rating. De belofte aan de lezers is dan ook: wij zorgen ervoor dat jij exact weet welke series en films je gezien móet hebben.
 
Sjoerd Jilderda, marketing manager Veronica Magazine: "We voeren de nieuwe merkidentiteit consistent door in alle onze kanalen. Zo komen verschillende doelgroepen ermee in aanraking op de momenten die voor hen het meest relevant zijn."
 

Nieuwe pay-off 

Die gidsfunctie reikt verder dan alleen voor films en series. Door Veronica Magazine te lezen ben je altijd op de hoogte van de laatste modetrends, reistips, hotspots en de nieuwste gadgets. Het helpt je elke week de juiste keuzes te maken. De nieuwe pay-off is dan ook: Veronica Magazine. Have a great week!
 

Niet meer zo rebels

De nieuwe identiteit en bijbehorende campagne werden ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau NOISE. Marcel Wortel, creative director van NOISE: "De nieuwe pay-off is misschien niet meer zo rebels als vroeger. 'Keihard de lekkerste' past niet in de huidige tijdsgeest. Wat we absoluut wel wilden behouden is de energie en het enthousiasme die het merk nog altijd uitstraalt."
 

Media

Marketing

Economisch