Ogilvy en Social.Lab bundelen krachten, Molenaars vertrekt

11-03-2019 (21:51) - Bureaus

Edgar Molenaars, sinds 2014 CEO bij Ogilvy Amsterdam, vertrekt eind maart 2019 bij het bureau. ‘Vertrek gaat altijd met enige weemoed, maar ik kijk met trots terug op de afgelopen jaren en ik kijk tegelijkertijd uit naar een ambitieuze nieuwe uitdaging.'
 
 
Het afgelopen anderhalf jaar heeft Ogilvy Amsterdam zijn groeistrategie aangescherpt door het ontwikkelen van meer gerichte expertise op het vlak van social media. Dit heeft geleid tot een nauwere samenwerking met social marketing powerhouse Social.Lab. Social.Lab is in 2013 door Ogilvy geacquireerd en heeft kantoren in New York, Londen, Parijs, Brussel en diverse andere markten over de hele wereld. Social.Lab runt in Amsterdam ook een aantal inhouse real time performance marketing units. Voortbouwend op de WPP-strategie van het gezamenlijk onderbrengen en consolideren van bureaus om de sterke punten optimaal te benutten, zal Ogilvy in Amsterdam de krachten bundelen met Social.Lab. Begin april zal het bureau een nieuwe propositie lanceren. 
 

nieuw hoofdstuk verdient nieuw management 

‘Ik geloof in deze groeistrategie in een markt als Nederland. Ik ben blij dat ik deze transitie tot eind maart zelf leid, maar ik denk ook dat dit nieuwe hoofdstuk een nieuw management verdient. Daarom heb ik dit moment aangegrepen om een nieuwe persoonlijke ambitie na te jagen’, licht Molenaars toe. Heleen Heijt, COO van Ogilvy Amsterdam, zal het bureau ad interim leiden. Eric Kramer, WPP Country manager en Rob Hill, CEO of Ogilvy Social Lab Belgium worden haar klankborden.
 

kleinere waaier van sterke bureaumerken

Eric Kramer: ‘Bij WPP mikken we op een kleinere waaier van sterke bureaumerken die klanten beter en op een geïntegreerde manier bijstaan. Door de creatieve kracht van Ogilvy te combineren met de strategische ‘social skills’ van Social.Lab, maken we een krachtige combi. Een nieuw sterk team gevestigd op één plek aan de Amstel: naar die gezamenlijke kracht kijken we echt uit.” 

Media

Marketing

Economisch