Omnicom PR bureaus bundelen krachten

02-03-2017 (14:49) - Bureaus

De Omnicom PR bureaus bundelen krachten in Omnicom Public Relations Group in Nederland en 3 andere Europese markten. FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli zullen  hun operaties samenvoegen in 4 Europese markten.


De nieuwe samenwerking drijft op de gezamenlijke kracht van de drie mondiale netwerken voor carrièremogelijkheden voor talent en een bredere en diepere basis voor services en expertise voor klanten. In Nederland wordt de Omnicom Public Relations Group geleid door Managing Director & General Manager Rosalinde van de Wall (voorheen Managing Director FleishmanHillard). Managing Director Social Impact & Creating Shared value, Monique Botman (voorheen Managing Director Porter Novelli) maakt deel uit van het management team.

Omnicom PR Group Nederland richt zich op 3 aandachtsgebieden waar de merken elkaar vinden en versterken:

Social Impact & Creating Shared value - Alle kennis en activiteiten gericht op het aanpakken van maatschappelijke uitdagingen voor opdrachtgevers bij overheid, non-profit’s en bedrijven. We brengen partijen samen en bundelen krachten waar mogelijk. Sociale en commerciële winstmogelijkheden vormen het uitgangspunt.

Creative Strategy – Alle kennis en activiteiten gericht op het leveren van data gedreven, op insights gebaseerde, meetbare, creatieve content en campagnes voor klanten (Insights, Planning, Digital & Social, Creatie, Content & Design).

Reputatiemanagement – Alle kennis en activiteiten gericht op het bouwen en bestendigen van reputaties met alle relevante stakeholders (Public Affairs, Crisis& Issues, Interne communicatie, CEO-positionering, stakeholdermapping en - engagement).


Media

Marketing

Economisch