Postpanic Pictures met Grand Prix, 2x Goud en 2x Brons grote winnaar bij ADCN

11-04-2019 (22:30) - Bureaus

Postpanic Pictures is de grote winnaar van de ADCN Awards 2019. De film A report of connected events voor Liberty Global sleepte de Grand Prix, twee keer Goud (Film en VFX) en twee keer Brons (Direction en Art) in de wacht. Ook Frolic Studio won Goud in de categorie Innovation voor het project Smartians. TBWA\Neboko mocht een ADCN Members Lamp mee naar huis nemen voor de film Frekkel voor de Eindejaarstrekking  van de Staatsloterij.


Over de veelgeprezen film A report of connected events van Postpanic Pictures zegt de jury onder meer:'Acinematic celebration of storytelling that makes you want to go home and stay on your couch binging series and films until the end of the year, a piece everyone wants to make.'


Ook Smartians van Frolic Studio kon met Goud de goedkeuring van de jury duidelijk wegdragen: 'It's a playful take on creating a smart home that inspires a retro punk creativity; putting the power of the home's interface into your own hands making it configurable and personal, we all want it!' 


De hartveroverde film van TBWA\Neboko voor de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij met held Frekkel in de hoofdrol ging met de Members Lamp aan de haal.

Onder de 18 Zilveren en 36 Bronzen winnaars onder andere: ACHTUNG! McGarryBowen: 2x Zilver voor: Stichting Opkikker en voor de Snelwegsprookjes van Volkswagen, 1 x Brons voor Brunel.
DDB Unlimited: 3 maal voor Centraal Beheer.
Studio Dumbar: 3x Zilver, 1x Brons voor diverse opdrachtgevers.
Ook was er 3x Brons voor Roorda met werk voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

TBWA\Neboko won Zilver en Brons met Koning Toto voor de Nederlandse loterij/Toto. Momkai scoorde Brons en Zilver voor De Correspondent.

Joe Public won Brons voor Lidl en Selmore haalde eveneens Brons op voor het PVC-Paardje (ASN Bank). 

In de categorie design is het packaging design van OD Designstudio voor Raijmakers Heetmakers goed voor Brons. De Talent Award gaat dit jaar naar Nick van Wagenberg en Nevil van Outheusden.

Voor het eerst werd ook de Culture award uitgereikt, voor LAM, het kunstmuseum van de VandenBroek Foundation. 

Voor de complete lijst 2019-winnaars (60 lampen in totaal), kijk hieronder:


 


Media

Marketing

Economisch