Registreer nu voor deelname aan ACT Responsible enquete in september

20-07-2021 (13:56) - Bureaus

ACT Responsible lanceert de eerste wereldwijde enquête over Corporate Responsibility in de reclame-industrie. Het doel van de enquête is informatie te verzamelen over de manier waarop reclamebureaus hun verantwoordelijkheid nemen als economische, sociale en milieuactoren, om zo de stand van zaken van de 'Responsibility Programs' van de industrie te onthullen en een benchmark te creëren voor toekomstige vooruitgang.
 
Corporate Responsibility is relevanter dan ooit. Tussen de urgentie van de klimaatverandering, de context van sociale polarisatie en de huidige pandemie, heeft Corporate Responsibility een belangrijke plaats ingenomen in de reclame, zoals oncer meer ook wordt geïllustreerd door de 2021 Cannes Lions Grand Prix (32 van de 36 werden toegekend aan 'verantwoordelijke' campagnes,).
 
"In de afgelopen tien jaar hebben veel bureaus CR-programma's ontwikkeld, zowel intern als voor klanten. Na het analyseren van een aantal van de rapporten, realiseerden we ons dat de focus aanzienlijk verschilt van bureau tot bureau en van land tot land, waarbij alle aspecten van CR-kwesties aan bod komen. Daarom zijn wij van mening dat het nu het juiste moment is om te beoordelen hoe Corporate Responsibility in de reclame-industrie evolueert, en een benchmark voor te stellen op basis van dit wereldwijde rapport," zegt Hervé de Clerck, ACT Responsible Dream Leader.
 
Door vroegere en huidige MVO-praktijken in bureaus over de hele wereld te beoordelen, wil ACT Responsible de aandacht vestigen op de bestaande goede praktijken en, met de hulp van de hele reclamewereld, feedback en richtlijnen geven over hoe de volgende stap kan worden gezet. Om deze informatie te verzamelen, wordt een online enquête gelanceerd die door bureaus over de hele wereld kan worden ingevuld.
 
De enquête is ontwikkeld met de medewerking van de adviesraad van ACT, waaronder de International Advertising Association (IAA), AdForum, Havas Group, Interpublic Group (IPG), Publicis Groupe, WPP Group, Anomaly, FCB, Grey Group, McCann Worldgroup, TBWA Worldwide en Wunderman Thompson, met de steun van de American Association of Advertising Agencies (4A's) en de French Association of Communication Agencies (AACC).
 
De enquête wordt in september gelanceerd en wordt aangestuurd door Nielsen Co. De organisatie doet een oproep aan alle vertegenwoordigers van de sector die met ons willen meewerken aan dit proces, om deel te nemen aan dit project en het zo volledig mogelijk te maken.
 

Aanmelden

Om deel te nemen aan de enquête en de daaropvolgende rapporten te ontvangen, kun je je zich hier alvast  registreren.
 

Media

Marketing

Economisch