Roorda zet fietsend Nederland AAN in het donker

23-10-2020 (15:48) - Bureaus

In 2009 ontwikkelde Roorda in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de campagne ‘Ik val op’ waarin fietsers gemotiveerd werden om hun licht aan te zetten. Na ruim 10 jaar landelijk en regionaal opvallen, is het tijd voor een nieuwe campagne. Een wederom opvallende campagne met als doel fietsers te motiveren met een duidelijk handelingsperspectief: Doe je fietsverlichting aan.
 
Joeri Jansen (creatief directeur Roorda Reclamebureau): “Het concept is helder, krachtig en energiek. AAN is een woord dat dat past binnen de belevingswereld van jongeren. AAN gaat over ergens voor gaan, er zin in hebben. En dat komt allemaal samen in een krachtige uitgeklede grafische vormgeving.”
 
Vanaf dit weekend, het weekend dat de wintertijd in gaat, zullen de kleurrijke uitingen zichtbaar zijn in het straatbeeld. Roorda ontwikkelde naast outdoor uitingen ook social video’s, banners, radiocommericals, infographics, POS materiaal én een poster generator waarmee gemeentes gepersonaliseerde posters kunnen maken.
 

Daar kun je mee thuiskomen

Niet alleen de fietsverlichting campagne heeft een update gekregen ook de welbekende ‘Daar kun je mee THUIS komen’ vormgeving is vernieuwd. De deurmat in gele balk waar alle veilig verkeer campagnes mee worden afgesloten, is grafisch en inhoudelijk onder handen genomen. De regel is teruggebracht tot de essentie ‘kom veilig thuis’ en is vormgegeven in de typografie en iconografie bekend van de verkeersborden langs de Nederlandse snelwegen. Ook in de BOB, Mono en ander veilig verkeer campagnes zal vanaf nu deze nieuwe vormgeving worden toegepast.
 

Credits

Opdrachtgever: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Verantwoordelijk bij klant: Karin van de Meeberg, Wendy Engelberts
Creatie: Tom Klaver, Sebastiaan Witteveen en Joeri Jansen
Strategie: Floor Busch
Design: Jorn Slotboom, Kevin Scheffers en Jacqueline Krijnen
Account: Marleen Delisse en Oriane Pam
Muziek: Sound Circus
Mediabureau: Initiative
 

Media

Marketing

Economisch