Rox Media achter succesvolle campagnesite voor PostNL in België

11-12-2017 (13:25) - Bureaus

In aanloop naar Sinterklaas realiseerde het Rotterdamse internetbureau Rox Media voor PostNL in België de campagnewebsite van “Speelgoed voor Elk Kind”. Met groot succes: er zijn meer dan 17.000 stuks speelgoed ingezameld.


Deze actie roept volwassenen en kinderen op om speelgoed dat ze niet meer gebruiken in te pakken en gratis te laten verzenden naar gezinnen die dat goed kunnen gebruiken. Via de website www.speelgoedvoorelkkind.be konden mensen in België zich aanmelden voor deelname aan de actie. 


mooie ontwikkeling

“Speelgoed voor Elk Kind” werd in 2015 voor het eerst georganiseerd. In België leeft 25% van de kinderen onder de armoedegrens. Omdat er voor deze gezinnen vaak geen budget is voor cadeautjes met Sinterklaas bedachten PostNL en kariboo! deze actie om speelgoed in te zamelen. De actie wordt steeds groter. In 2015 werden 3.000 stuks speelgoed ingezameld, in 2016 waren dat er al 12.000. Met deze derde editie is dat aantal ruim overtroffen.


samenwerken

Na aanmelding op de website konden de pakketjes gratis worden afgeleverd bij een kariboo! spot in de buurt. Vanaf daar ging het naar een PostNL-depot, waar het speelgoed gesorteerd en herverdeeld werd. Samen met partner De Gezinsbond en goede doelen zoals VZW De Kindervriend en Caritas International is het speelgoed bezorgd bij kinderen die anders misschien geen bezoekje van de Sint zouden krijgen. Dankzij deze samenwerkingen is een goede verdeling van het ingezamelde speelgoed mogelijk.

De actie liep drie weken en is inmiddels afgelopen. Dit is het derde jaar dat Rox Media voor PostNL aan dit project werkt.


Media

Marketing

Economisch