S4capital wordt Media.Monks

03-08-2021 (08:30) - Bureaus

S4Capital lanceert Media.Monks: een nieuw, overkoepelend merk dat MediaMonks en MightyHive integreert. Beide zijn visueel vertegenwoordigd in een dynamisch logo met de iconische zeshoek van MightyHive. De nieuwe merknaam benadrukt de gezamenlijke achtergrond in creatieve content en data&digital media, en brengt een team van bijna 6,000 digital-first experts samen, die vanuit 57 locaties in 33 landen, onder een gezamenlijke P&L (inkomensverklaring) opereren.
 
Als operationeel merk onderstreept Media.Monks de digitale vakkunde en efficiëntie van S4Capital en is daarom een toonaangevende stap in het verwezenlijken van de belofte om content, data&digital media en technologische diensten te integreren. S4Capital plc (SFOR.L) zal blijven bestaan als financiële entiteit voor investeerders, financiële stakeholders en rapportages, geregistreerd aan de London Stock Exchange.
 
“Het traditionele en analoge model van de reclameholdings is al meer dan 70 jaar oud. Het dateert terug tot Marion Harper en IPG in de jaren ‘50, en schreeuwt om echte verandering. Digital heeft het speelveld voorgoed veranderd en merken hebben een ander soort organisatie nodig om de verbinding te maken met hun klanten -- puur digitaal, met data-gedreven creatieve content, sneller, beter en goedkoper, allen vanuit een gezamenlijke P&L,” zegt Sir Martin Sorrell, Executive Chairman van S4Capital. “De 24 bedrijven die S4Capital tot nu toe heeft samengebracht hebben elk op hun eigen, complementaire manier verandering teweeg gebracht. Met onze gezamenlijke missie bieden we een reclame- en marketing services model, bestemd voor een nieuw tijdperk om zo te breken met het oude.”
 
De API-geïnspireerde organisatiestructuur die het bedrijf eerder dit jaar lanceerde is ontworpen om samenwerking en innovatie te stimuleren binnen verschillende teams: countries, core, client, categories, capabilities en corporate. De zeshoek, eerder een symbool van MightyHive, is een afspiegeling van deze structuur en de zes verbonden componenten. Het API verbindt de zes verschillende disciplines wereldwijd om zo klanten toegang te geven tot experts op elk gebied, en biedt op die manier ruimte aan het ambitieuze merger model van S4Capital en de ondernemers die zich hieraan verbinden.
 

geen eenzijdige beslissing

“Het overkoepelende merk is nooit een eenzijdige beslissing vanuit de boardroom geweest. Het merk is gevormd met input van een breed scala aan teams en talent, en veel van onze oprichters,” legt Media.Monks Co-Founder Wesley ter Haar uit. “Voor onze mensen betekent dit dat ze allemaal collega’s zijn, de mogelijkheid hebben om te groeien en hun carrière vorm te geven naar hun eigen wensen, met wereldwijde mogelijkheden. Onze klanten zullen blijven werken met dezelfde teams en dagelijkse praktijken zullen niet veranderen. Maar vanaf nu hebben ze nog makkelijker de beschikbaarheid over een ongelofelijk grote selectie van specialistisch talent. Consolidatie is een drijfveer om te blijven innoveren en maakt het makkelijker om onze klanten te helpen op hun beurt beter te worden voor eigen klanten.”
 
Het nieuwe, dynamische logo van Media.Monks is een reflectie van het API en activeert een flexibel framework waarin “media” een variabele is. Teams binnen de zes operationele componenten kunnen het merk personaliseren en aanpassen binnen het framework, met behulp van Brand.Lab, een nieuwe interne tool. De toevoeging van de punt in het logo vertegenwoordigd een verbindingspunt van het diverse talent met een scala aan ervaringen en uiteenlopende expertises, en stimuleert medewerkers om zich het dynamische merk eigen te maken.
 
“Het integreren van de MightyHive hexagon binnen Media.Monks is niet alleen een afspiegeling van ons unitair team, maar het vertegenwoordigt en onderstreept ons operationeel model,” zegt Media.Monks Co-Founder Chris Martin. “We hebben een structuur opgezet waar onze mensen een duidelijke, eigen plek kunnen vormgeven zodat het een vertegenwoordiging is van wie zij zijn en van het werk dat zij doen, zonder de traditionele fricties van een traditioneel model. In de natuur worden hexagons gebruikt om sterke structuren te bouwen die efficiënt omgaan met de ruimte, en dat is precies wat we onze klanten bieden: het meest efficiënte model om hun activiteiten binnen content, data&digital media en technologische diensten te consolideren.”
 

Media

Marketing

Economisch