SAN sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity in Cannes

27-05-2019 (10:30) - Bureaus

De SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland heeft besloten het initiatief van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes te ondersteunen. De Embassy of Dutch Creativity is een handels-missie van de verzamelde Nederlandse creatieve industrie tijdens de festivalweek in Cannes. 


Jeroen Hubert, voorzitter van de SAN: “De Embassy of Dutch Creativity past naadloos in de doelstelling van de SAN om kennis en ervaring van adverteerders in te zetten voor een structurele bijdrage aan het marcomvak. Daarom heeft de SAN besloten de jubileumeditie van de Embassy van harte te ondersteunen. We roepen adverteerders op om als ze naar Cannes gaan, zich bij deze handelsmissie aan te sluiten.’


Jubileumeditie Embassy of Dutch Creativity

De Embassy of Dutch Creativity is in juni voor de vijfde keer aanwezig tijdens het Cannes Lions Festival om de unieke kenmerken van de Nederlands creatieve industrie over het internationale voetlicht brengen. Ook is de missie om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Daarnaast is het doel om Nederlandse creativiteit en ondernemerschap te laten zien aan een internationaal publiek en Nederland te promoten als dé plek voor talent, samenwerking en leidende creatieve ontwikkelingen. 

De Embassy of Dutch Creativity is gedurende de festivalweek gevestigd bij Beachclub Long Beach aan Boulevard de la Croisette en ligt daarmee tussen grote spelers als Google, Facebook, Youtube en Twitter en tussen andere drukbezochte activiteiten tijdens het Cannes Lions Festival.  


Breed draagvlak van Nederlandse creatieve industrie

Met het aansluiten van de SAN kan de Embassy of Dutch Creativity rekenen op een zeer breed draagvlak van de gehele industrie. Eerder committeerden branche- en beroepsorganisaties zoals ADCN, BVA Bond Van Adverteerders, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design, DuPho en VEA zich al aan deze handelsmissie in Cannes.  


Kyra Roest
, founder van ADBUSINESS en Embassy of Dutch Creativity: “De creatieve industrie in Nederland is erg gericht op samenwerken. Uiteindelijk worden we daar allemaal beter van. Kijk maar naar het voorbeeld van de Embassy. Het is uniek dat we als land zo zichtbaar zijn op zo’n prominente plek tijdens een toonaangevend festival. Ik ben dan ook zeer verheugd met de steun van de gehele Nederlandse creatieve industrie voor de Embassy dit jaar.” 


Specifiek programma voor merken

Nieuw bij de Embassy dit jaar is het 2-daags programma specifiek voor merken en opdrachtgevers met diverse workshops, lezingen, presentaties en netwerkevenementen. De thema’s richten zich onder andere op de vraag wat de waarde van creatie is en hoe de kwaliteit van creativiteit binnen de organisatie tot prijswinnende hoogten kan worden gestuwd. Er is ruimte voor maximaal 20 personen voor dit specifieke programma gericht op merken en opdrachtgevers. Deelnemers die zich via de SAN aanmelden, krijgen voorrang bij registratie. Merken en adverteerders die willen aanhaken bij het programma, kunnen zich aanmelden bij kyra@adbusiness.amsterdam

 

Media

Marketing

Economisch