Sapfabrikant Riedel gaat met ZIGT in zee

15-08-2018 (10:45) - Bureaus

De grootste sapfabrikant van Nederland, Riedel, brengt haar mediabelangen per direct onder bij mediabureau ZIGT. Riedel voert onder meer de merken CoolBest, Appelsientje, DubbelFrisss, Taksi en Van de boom en was tot eind vorig jaar onderdeel van FrieslandCampina.
 

Na de verkoop door FrieslandCampina werden de mediacampagnes de eerste maanden van 2018 opgezet  met een externe adviseur, alvorens Riedel een bureau-oriëntatie opzette. De ervaring van ZIGT in combinatie met de strategische visie op het merk Coolbest bleek in de pitch doorslaggevend.
 

Flexibele organisatie

‘Het nieuwe Riedel is een zeer platte en flexibele organisatie en wij waren dan ook op zoek naar een mediabureau dat daar goed bij past. We denken in ZIGT een creatief en ‘lean and mean’ mediabureau gevonden te hebben dat onze mooie merken Appelsientje, Coolbest, Dubbelfrisss en Van de boom echt verder gaat helpen. We zijn enorm enthousiast over deze nieuwe samenwerking!’, aldus Sabine Blom, Marketing Manager bij Riedel. 
 

Rogier Bruggeman van ZIGT sluit zich hierbij aan. ‘Riedel kent een grote dynamiek. Met merken als CoolBest en Appelsientje die iedereen kent, maar die met nieuwe producten komen én met een relatief nieuw merk als Van de boom dat echt nog op de kaart moet worden gezet. En dat in een markt die uit zichzelf niet groeit op dit moment. Wij hebben er enorm veel zin in om samen met de brand managers van Riedel en de andere betrokken bureaus er voor te gaan zorgen dat de sappen en aanverwante producten door Nederland nog meer omarmd worden’.
 

Media

Marketing

Economisch