Save the Children kiest voor Scripta

25-01-2021 (11:58) - Bureaus

Save the Children - 's werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie - heeft na een pitch gekozen voor het Amersfoortse contentmarketingbureau Scripta om haar nieuwe donateursmagazine te realiseren. Doel van het magazine is donateurs te informeren en de loyaliteit onder donateurs te verhogen. Scripta bedacht en ontwikkelde de bladformule en het vormgeefconcept, en zal de komende jaren het magazine redactioneel invullen en produceren. Het eerste nummer verschijnt eind maart.
 
Het kind staat altijd centraal bij de uitingen van Save the Children, maar in dit magazine wordt juist ook de verbinding met de donateur nadrukkelijk opgezocht. In het blad komen deze twee werelden samen en wordt benadrukt waarom doneren belangrijk is. Dit alles binnen de kaders van de merkrichtlijnen van Save the Children.
 
Hayat Mahtillo van Save the Children: "In het nieuwe magazine worden de grote verhalen uit het wereldnieuws klein en toegankelijk gemaakt, persoonlijk, dichtbij en met emotie. We delen verhalen vanuit het kind, de donateur, de hulpverlener en de expert. Contact en verbinding, dialoog en tweerichtingsverkeer."
Boris Scheepers, directeur van Scripta, kijkt uit naar de nieuwe samenwerking. "We zijn zeer vereerd met deze mooie opdracht en staan te popelen om de indrukwekkende verhalen van Save the Children in dit nieuwe donateursmagazine tot leven te brengen."
 

Media

Marketing

Economisch