SodaStream kiest voor #spon Influencer Marketing

12-04-2021 (11:06) - Bureaus

Bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, gaat met #spon Influencer Marketing werken om alle productlanceringen en communicatiethema’s dit jaar te ondersteunen met influencer campagnes. Dit is de eerste keer dat SodaStream zo groots inzet op deze vorm van marketing in de Benelux. Door het jaar heen zal worden samengewerkt met een vaste groep influencers die zich focust op de pijlers duurzaamheid, gezondheid en lifestyle.
 
Een van de belangrijkste redenen voor SodaStream om steviger in te zetten op influencer marketing is de enorme stijging van het aantal video’s dat online bekeken wordt. Nadia Imfurayacu, Digital & PR Marketeer bij SodaStream: ‘Voor ons is het belangrijk dat we werken met een onafhankelijk bureau dat de influencers goed kent en die de vertaling kan maken van onze internationale campagnes naar sterke, lokale content.’ Voor de reguliere PR activiteiten blijft SodaStream werken met PR Matters in Nederland en PowerPR in België.
 
Koen Dulfer en Eelco Kingma van #spon zullen het account samen beheren. Het bureau is ontstaan uit de eerste generatie influencers en heeft een groot netwerk opgebouwd. #spon deed al eerder campagnes voor Disney, Thule en Ravensburger.
 
Koen Dulfer: ‘We zijn erg blij dat we SodaStream aan ons portfolio mogen toevoegen. Steeds meer influencers maken content over duurzaam en gezond leven. Zo werken we voor deze campagne samen met grote influencers zoals Teske de Schepper, Diana Leeflang en Darcy Lazar.’
 

Media

Marketing

Economisch