Spike en Comedy Central sluiten partnership met Hot Pepper

18-07-2018 (13:51) - Bureaus

Voor de YouTube-kanalen van Viacom-brands Comedy Central en Spike is Viacom Benelux een partnership aangegaan met creative digital studio Hot Pepper. Komend jaar werken beide partijen gezamenlijk aan het ontwikkelen van digital only-formats. 


Viacom Benelux, een van de grootste mediabedrijven en het moederbedrijf achter onder andere Spike en Comedy Central wil met deze deal haar video content nog breder onder de aandacht brengen bij haar 'unieke' fans. De eerste online formats zijn inmiddels succesvol gelanceerd: Millennials voor het YouTube-kanaal van Comedy Central en Hooligirls voor Spike.


Constant creatief proces

Maurice Hols, EVP en General Manager Viacom Benelux: 'Het reshapen van digitale platformen is voor ons een constant creatief proces. In Hot Pepper hebben wij een partner gevonden met veel kennis en expertise op het gebied van het opzetten en uitbouwen van YouTube-platformen, met als specialiteit vind en zichtbaar zijn onder jongeren. Ze snappen de tone-of-voice en merkwaarden van Comedy Central en Spike als geen ander en gebruiken hun creativiteit om aansprekende formats te bedenken en te produceren die naadloos aansluiten bij onze Viacom-brands.'

 
Hot Pepper is een jonge creative digital studio, gespecialiseerd in onlinevideo-productie en YouTube channel management. Hot Pepper bedenkt, ontwikkelt, produceert, verkoopt en distribueert. Door samen te werken met merken, tv-producenten en talenten creërt en distribueert Hot Pepper relevante en deelbare videocontent die merkbetrokkenheid en communicatie in de online wereld stimuleert.


Media

Marketing

Economisch