Stichting RA*W krijgt nieuwe structuur

06-03-2019 (12:48) - Bureaus

Stichting RA*W gaat verder onder een nieuwe structuur en biedt bureaus en creatieve bedrijven de mogelijkheid om zich te verbinden aan jong talent. De stichting viert 20 maart haar 6 jarig bestaan en heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een community van jong talent in de creatieve industrie. 


De stichting werd in 2013 opgericht om binnen de reclamewereld het belang van talentontwikkeling aan te kaarten. Inmiddels is de community uitgegroeid tot bijna 8.000 leden. Om de leden alsook de markt op een duurzame manier te blijven dienen is besloten om de structuur van de stichting te herzien. 


Vanaf 1 maart 2019 is RA*W de moederstichting. Hieronder vallen de takken RA*W University en RA*W Advertisers. RA*W University richt zich specifiek op studenten en geeft hen inzicht in de creatieve industrie. RA*W Advertisers richt zich op mensen met 1 tot 5 jaar werkervaring binnen de advertising industrie. Beidetakken zorgen voor verbinding tussen (aankomend) talent en het werkveld.

Part of RA*W

Bureaus kunnen vanaf 6 maart in ruil voor een jaarlijkse bijdrage onderdeel worden van RA*W. Met het ‘Part of RA*W’ programma biedt RA*W bureaus de mogelijkheid om talentontwikkeling te steunen en om direct in aanraking te komen met de doelgroep - wat reikt van eerstejaars studenten tot talenten met 5 jaar werkervaring. Om dat te faciliteren organiseert RA*W verschillende evenementen: RA*W Advertisers “Cannes Lions Summer course”, RA*W University SXSW course (pilot), interactieve workshops bij merken en bureaus, speeddates met professionals uit het vak, thema sessies en andere leerzame seminars.

‘Met deze herstructurering zorgen we ervoor dat de doelgroep tijdens meerdere fases in hun carrière bediend wordt. Daarnaast bieden we met de partnerships voor bureau’s en creatieve bedrijven de mogelijkheid om ook echt in verbinding te komen met aankomend en jong talent. Essentieel om inzicht te krijgen in de toekomst van onze industrie", laat het RA*W bestuur weten. Meer info vind je op de website.

twee besturen

Het bestuur van RA*W University bestaat uit Marsha van Doorn (Natwerk), Tijs Luitse (freelance), Tim Berkelmans (72andSunny), Jasmijn van Roon (MediaMonks), Thomas van der Mijl (student HvA), Diederik Mulder (student Willem de Kooning) en Lisa Klop (72andSunny).
RA*W Advertisers wordt gevromd door Baba Touré (Hammerfest), Sophie Benink (Zenith), Juliette Hamana (VEA), Stefan Bothoff (VodafoneZiggo), Liselot Claeys (TBWA\Neboko), Dorus van Mosselveld (Maximum) en Sven Stroomberg (freelance).


Raad van Advies

Om de lange termijn visie van RA*W in stand te houden zal de stichting gesteund worden door een nieuw gevormde Raad van Advies. Deze bestaat uit Herman van Tilburg (Hogeschool van Amsterdam), Wouter Glaser (Glasnost), Arno Peperkoorn (Result Recruitment), Robert Volten (TBWA), Reinier Steures (Natwerk), Wybe Sallows (J. Walter Thompson), Rein Bojahr (Ahold), Roderick Wijsmuller (Ondernemer) en Kyra Roest (AD.BUSINESS).

 

Media

Marketing

Economisch