STROOM helpt Somfy groeien op belangrijkste merk KPI’s

02-12-2021 (09:30) - Bureaus

STROOM helpt Somfy groeien op zowel merk als performance KPI’s. In navolging van de voorjaarscampagne wordt dit najaar doorgebouwd met de campagne: verbinding met je huis.
 
In het najaar is scherp gekeken naar het realiseren van maximaal bereik in een radio en tv markt die onder druk staat. Ondanks de uitdagende markt bevestigt de eerdere campagne de kracht van de strategisch gekozen cross-mediale inzet. De crossmediale najaarscampagne heeft dan ook als voornaamste doel: het continueren en uitbouwen van merk en performance.
 

Mediastrategie

Dit najaar draait de cross-mediale campagne om de elektrische raamdecoratie van Somfy. In lijn met de eerdere flight in het voorjaar wordt hier invulling aan gegeven op basis van de touch, tell, sell strategie:
 

Touch

De inzet van TV, OLV (online video) en Radio heeft in de eerste campagne, zo blijkt uit de direct response correlatie analyse, positief effect gehad op (website) performance. Zo is er 78% uplift in website-traffic gemeten.
 

Tell

Met een strategisch gekozen online-mix bestaande uit OLV en social video wordt er vormgegeven aan de tell fase.
 

Sell

De sell strategie is, mede vanwege de goede doormeet-mogelijkheden, opgebouwd uit social media en Google Display advertising.
 

Somfy groeit op merk KPI’s

Naast de goede resultaten vanuit de media campagne weet Somfy in zowel het voorjaar als het najaar te groeien met 10-13% op de belangrijkste merk KPI’s: TOMA (Top-of-Mind Awareness), Geholpen en spontane bekendheid.
 
STROOM kijkt uit naar de verdere samenwerking met Somfy in 2022!
 
 

Media

Marketing

Economisch