STROOM introduceert Media Concurrentie Scan

05-07-2021 (17:28) - Bureaus

STROOM ziet bij adverteerders dat zij ook op andere gebieden dan marketing, reclame en prijs het verschil kunnen en willen maken. Mediaplanning en strategie is daarbij vaak onderbelicht. Er valt ook winst te boeken op de concurrentie door de mediastrategieën in de markt met elkaar te vergelijken en gekozen mediumtypen tegen het licht te houden. Door disruptieve keuzes te maken kan er budget worden bespaard en meer zichtbaarheid bij de doelgroep worden gecreëerd. De zomer is het ideale moment voor deze analyse, voordat de Q4 plannen besproken gaan worden. 
 
Met de STROOM Media Concurrentie Scan worden middelen-inzet, investering keuzes en concurrentie verhoudingen onderling duidelijk zichtbaar. Een korte en heldere analyse waar dieper ingegaan wordt op de media strategie en -tactiek van de belangrijkste concurrenten. Er volgt een advies op hoofdlijnen wat een onderscheidende tegenbeweging kan zijn om ook op het gebied van mediastrategie, planning en inkoop terrein te winnen ten opzichte van de concurrent.
 
Op een visuele en overzichtelijke manier wordt inzicht verkregen in de mediastrategie en -inzet van de concurrentie. Er wordt gekeken naar de ontwikkeling van de share of voice over tijd, de kanaalkeuze van de concurrentie, de investering per medium en de toonaangevende creaties die ingezet zijn. We combineren dit met consumer insights om groeimogelijkheden en kansen te identificeren. Deze scan is bedoeld voor Marketing-, Brand-, Mediamanagers die slimmere keuzes in media willen maken om competitief voordeel te realiseren. Door slimmere keuzes te maken in de combinatie van kanalen, momenten en boodschap kan dit leiden tot meer zichtbaarheid, hogere merkvoorkeur en betere conversie. In sommige cases worden ROI verbeteringen van 5% behaald. 
 
De Scan kent een doorlooptijd van 7 werkdagen en wordt in een korte, heldere presentatie toegelicht. Stuur een mail voor een vrijblijvende afspraak en kostenindicatie naar Strategy Director Martijn Jaartsveld via Martijn@stroom.com onder vermelding van Media Concurrentie Scan. 

Media

Marketing

Economisch