STROOM klant SIRE wint SAN Accent Award met #DASLIEF

04-06-2021 (12:17) - Bureaus

Corona zette vorig jaar maart de wereld op z’n kop. In de maatschappij ontstonden spontaan lieve initiatieven om elkaar een hart onder de riem te steken. Bij het zien hiervan kon SIRE maar één ding denken: #DASLIEF. In navolging van de uiterst succesvolle #DOESLIEF campagne uit 2019 kreeg SIRE het voor elkaar om in één week tijd een complete campagne uit te werken. Wij zijn er trots op dat deze campagne onlangs is bekroond met een SAN Accent in de categorie Actualiteiten.
 

Saamhorigheidsgevoel inspireren

Door de spontaan ontstane initiatieven in het zonnetje te zetten heeft SIRE een positief geluid laten horen als tegenhanger van alle negatieve berichtgeving om saamhorigheidsgevoel inspireren, motiveren en stimuleren.
Tijdens corona zagen we dat de eerder uitgesproken intenties van de #DOESLIEF campagne uit 2019 in actie werden omgezet en daarmee werd #DASLIEF geboren. Rekening houden met elkaar, elkaar helpen en voor elkaar zorgen. #DASLIEF, want ‘De maatschappij. Dat zijn wij’. Zo maken we met elkaar Nederland een beetje mooier.
 

Landelijke herkenning bouwen in korte tijd

De belangrijkste mediadoelstelling van de campagne was om de campagne in korte tijd onder de aandacht te brengen van heel Nederland. Dit is gelukt met de krachtige creaties van reclamebureau Joe Public en ondersteuning van alle mediapartners die de campagne belangeloos ondersteund hebben: AdAlliance, Azerion, Centercom, DPG Media, E-Power, Exterion Media, Hillenaar Outdoor, JCDecaux, Mannenmedia, Mediahuis, Mediahuis Limburg, Mundu, NDC Mediagroep, Nederlands Dagblad, Nextdoor, NRC Media, ORN, Sanoma, STER, Talpa/OMS en Zoover Media.
 
Door COVID-19 werden vanaf half maart veel campagnes van adverteerders geannuleerd en was er volop ruimte beschikbaar in media. Door in 1 week de bureaus te betrekken en de middelen – vanuit huis – te ontwikkelen en produceren, konden we optimaal gebruikmaken van de vrijgevallen mediaruimte. Zo konden we daadwerkelijk sturen op een zo hoog mogelijk bereik en een hoge contactfrequentie in media. Na de eerste dag was al 34% van Nederland bereikt.
 
De #DASLIEF campagne is 6 weken on-air geweest en heeft effect gehad! Het totale bereik is uitgekomen op 88% en 66% van de Nederlanders geeft aan op de hoogte te zijn van initiatieven die bestaan om anderen te helpen.
 
Als STROOM zijn we er trots op dat we onze bijdrage hebben kunnen leveren om in een moeilijke tijd, Nederland een hart onder de riem te steken met deze positieve campagne. Nogmaals dank aan iedereen die belangeloos zijn steetje heeft bijgedragen aan deze campagne.
 
Voor meer informatie over STROOM kijk op www.stroom.com
 

Media

Marketing

Economisch